16.12.2006

Arnavut Ciğerli Şehriye Pilavı


Bu yemeği eşim Fatih ile beraber yaptık. O arnavut ciğerini, ben de pilavı yaptım ve karıştırdık:) Fotoğrafı da bizzat kendisi çekti:))

Malzemeler (Arnavut Ciğeri)
* 1/2 kg tavuk ciğeri
* 1 adet patates
* 1 su bardağı un
* 1 su bardağı sıvı yağ
* 1 tatlı kaşığı kırmızı toz biber
* Tuz

Aslında arnavut ciğeri dana/koyun ciğerinden yapılır Işıl' ın tarifi'nde olduğu gibi, ancak ben ciğer yemeği pek sevmiyorum.Tavuk ciğerinin daha hafif olduğunu düşündüğümüzden biz böyle yaptık.Önce ciğeri küçük parçalar halinde doğruyoruz. Daha sonra bunları un bulunan tabağa döküp iyice karışmalarını sağlıyoruz. Tuzu da ilave edip karıştırıyoruz. Son aşama da ciğerlerin kızartılması. Kızartma işlemi bitince ciğeri tavadan alıyoruz ve kalan yağda kırmızı biberi yakmadan kavuruyoruz ve ciğerin üzerine döküp karıştırıyoruz. Bunları yaparken bir yandan da minik küpler halinde doğradığımız patatesleri de kızartıyoruz.

Şehriye Pilavı İçin Malzemeler:
*
1 su bardağı arpa şehriye (Launch&Dinner)
* 1 tatlı kaşığı tuz
* 1 su bardağı ılık su
* 1-2 yemek kaşığı sıvı yağ


Pilavımızı makarna gibi değil pirinç pilavı yapar gibi pişiriyoruz. Önce sıvı yağda arpa şehriyeyi rengi koyu kahverengi olana kadar kavuruyoruz. Buna su ve tuz ilave edip kısık ateşte pişiriyoruz. Son olarak pilav, arnavut ciğeri ve patatesleri karıştırıp afiyetle yiyoruz. Karıştırmak yerine pilavın yanında da servis yapılabilir.Ayrıca tavuğun yanına da bu pilav çok yakışıyor..


Afiyet olsun:)
Fatma & Fatih

5 yorum:

umran dedi ki...

ellerine saglik fatma ve fatih in..
sevgiler fatmacim..

Beyhan dedi ki...

Fatma'cığım ellerine sağlık,görmeyeli neler neler yapmışsınız.Kısacık uğradım,öpüyorum...

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık,hem tarif hem resim çok güzel....

Selam ve sevgiler...

Fatma dedi ki...

Merhaba..
Ümrancım teşekkür ederim ziyaretin için..Ayrıca kızına ve sana geçmiş olsun rahatsızlıklarınızdan dolayı..İyileşmenize çok sevindim..
***
Beyhancım seni tekrar burda görmek çok güzel...Umarım keyfin yerindedir Isparta da..Eşinle Allah kavuştursun diyorum tekrar..
***
Merhaba Serinmavi..Çok teşekkür ederim..beğenmene sevindim. Sitemizde yeni arkadaşlar edinmek bizi gerçekten çok mutlu ediyor..Seninde artık yeni ziyaretçilerin var..

Sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

Merhabalar..Tarifinizi gecen akşam denedim.Gerçekten çok güzel oldu..Çocuklarım da ciğer sevmezler.Ama bu yemek de çok farkına varmadan yediler:)
Mutlu yıllar dilerim..