22.12.2006

Balkabaklı Kek



Sevgili Pastaci Burcu'nun Zencefilli ve Havuçlu Kek'ini, havuç yerine balkabağı koyarak ve küçük değişiklikler yaparak pişirdim. Çok güzel oldu gerçekten, tarifi yaptığım değişikliklerle yazıyorum.

Malzemeler:
  • 2 su bardağı balkabağı püresi (kabak tatlısını blenderdan geçirdim)
  • 2 adet yumurta
  • 2 su bardağı un
  • 1.5 su bardağı şeker
  • 5 çorba kaşığı yogurt
  • 3/4 su bardağı sıvı yağ
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1/2 su bardağı dövülmüş ceviz
  • 1 çay kaşığı toz zencefil
  • 1 çay kaşığı toz tarçın
  • 1/2 su bardağı kuru üzüm
  • 5-6 adet kuru incir (küçük küçük dilimlenmiş)

Yapılışı:

Yumurta ve şekeri iyice çırptıktan sonra sıvı yağı ve yoğurdu ekledim. Bu karışım homojen bir hal alınca balkabağı püresini, vanilyayı, zencefil ve tarçını koydum. Biraz daha karıştırıp dibe çökmemesi için unladığım kuru üzüm ve incirler ile cevizi ekledim. Son olarak elediğim unu ve kabartma tozunu kattım. Annem un koyduktan sonra çok karıştırmamamız gerektiğini, yoksa kekin iyi kabarmayacağını söyler, bunu hatırayıp mikserin düşük hızıyla un topakları kayboluncaya kadar karıştırdım. Kek karışımını yağladığım kalıba döküp önceden 180 C'ye ısıttığım fırında 1 saat 20 dakika pişirdim (ne yapayım anca pişti :) ). Kek kalıbını fırından çıkarıp soğumasını bekledim, daha sonra tabağa aldım.

Kek yapıldığının ertesi günü daha güzel bir tad alıyor, tabi kalırsa :)

Afiyet olsun şimdiden...

Sevgiler

IŞIL

9 yorum:

Ayşenur dedi ki...

Balkabakli kek, bugune kadar hic denemedigim bir tat. Guzel gorunuyor. Ellerine saglik.

Adsız dedi ki...

Isilcim,
Harikasin canim... bu ne kadar guzel bir kek boyle,cok da guzel kabarmis... Ellerine saglik....

Kendine iyi bak,
HANDE

Adsız dedi ki...

Isilcim,
Harikasin canim... bu ne kadar guzel bir kek boyle,cok da guzel kabarmis... Ellerine saglik....

Kendine iyi bak,
HANDE

Elif dedi ki...

Isilcanus atrakus, mukemmelize gorunuyor ya ben de istiyoruuuuuuum!

Beyhan dedi ki...

Işıl'cığım mükemmel olmuş kekin,galiba bunu deneyeceğim.Öpüyorum canım,Ispartadan selamlar:)))

isil dedi ki...

Aysenur canim, begendigine cok sevindim. Ben de denedikten sonra tadini cok begendim, artik hep yaparim.
Sevgiler,
*******
Handecim, cok tesekkur ederim, gercekten guzel kabardi. Burcu bu isi iyi biliyor :)
*****
Elifim, sen gelince sana da yapicam bu kekten, mucukistan canim :P
****
Beyhan, bence de dene, gercekten tadi guzel. Belki asker gormeye giderken yaparsin :) Geliyorum Ispasta'ya, var mi buradan bi istegin?

sevdamavisi dedi ki...

Işılcığım,
yeni yılın ve bayramın kutlu olsun ...sevgiler

Adsız dedi ki...

Hic deneyen yok mu bu tarifleri?

isil dedi ki...

Cagla Hanim merhaba!

Gercekten guzel bir kek oluyor, hatta diger yaptigim keklerde hep o gunku kekin tadini ariyorum.

Eger denerseniz lutfen haberdar edin.

Sevgiler,