14.12.2006

Balkabaklı Milkshake


Sevgili Vildan'ın ev sahipliğinde düzenlenen Ye#17 için ne yapabilirim diye düşünürken aklıma bu aylarda çok lezzetli ve yaygın olan balkabağından pratik bir şeyler yapmak geldi. Ve işte karşınızda "balkabaklı milkshake" !


Kabak tatlısı yaptıktan sonra evdeki yenmeyen kabakları değerlendirmek için harika bir tarif. Tadı da süper oldu. Tarifi buradan aldım, küçük değişiklikler yaptım.


Malzemeler (2 kişi için):



  • 1 su bardağı kabak tatlısı - ya da haşlanmış balkabağı (yurt dışındakiler konserve balkabağı kullanabilirler)

  • 1 su bardağı süt

  • 1 su bardağından biraz fazla vanilyalı dondurma

  • 1/2 çay kaşığı vanilya

  • 1/2 çay kaşığı tarçın

  • 1/2 çay kaşığı zencefil

  • eğer isterseniz 2 tatlı kaşığı toz şeker

Bütün malzemeleri derin bir kaba koyup homojen bir karışım elde edinceye kadar blenderdan geçirdim. Tarifte şeker yazmıyor, tadına bakıp sonradan ekledim. Fazla kalorili olsun istemezseniz sadece sütle de yapılabilir ama dondurmalı kıvamı çoooook daha güzel. Kek yaparken arta kalan karışım vardır ya, onun gibi birşey oluyor (sadece bu sebepten bile denemeye değer :)) Çocuklarınız da bayılacak eminim.


Şimdiden afiyet olsun!


Sevgiler,


IŞIL

19 yorum:

Fatma dedi ki...

Işılcım ellerine sağlık..Muhteşem görünüyor..Keşke bunu yaparken sizde olsaydık..Bize kaldığını sanmıorum şimdii:))
Öpüyorum kocaman

Adsız dedi ki...

bu ne goruntu boyle yaaaa, insan bakip kaliyor

Adsız dedi ki...

Canım ellerine sağlık.Harika gözüküyor. Geçen sene İstanbul'da yılbaşında Özgeciğimle balkabaklı pasta yapmıştık. Bu sene Ankara'da yılbaşında seninle balkabaklı milkshake yaparız.

Adsız dedi ki...

Artan kabak tatlisini boyle degerlendirmek ve farkli bir tatta tuketmek iyi fikir. Gorunusu de guzel. Ellerine saglik.
Aysenur
www.benaysenur.blogspot.com

Adsız dedi ki...

Işılll can kızımmm ne hoş bir şey buu.Ispartaya gelişini dört gözle bekliyorum. Bu hafta sonu kabak alınacak demek ki. çok öpüyorum.Anne Işık

isil dedi ki...

Fatmacimm,
Canim ben yaparim size bundan, yeter ki sen iste...
Cok opuyorum

isil dedi ki...

Devletsah canim,
Begendigine cok sevindim. Balkabakli pasta super gorunuyor, zaten baktim, gecen sene de yorumumu yazmisim :)
Cok optum

isil dedi ki...

Aysenur,

Begendigine cok sevindim, bizim evde kabak tatlisi hep artiyor, degerlendirmek icin gercekten guzel fikir.
Sevgiler,

isil dedi ki...

Annecim,
Bundan size de yapicam, ama diet sut ve dondurma ile, ustune krem santi de yapmicaz. Gene de guzel olur eminim :)

Cok optum canim annem

Adsız dedi ki...

Isillll super olmus. Ellerine saglik. Yapilacaklar arasina aldim bile...

sevdamavisi dedi ki...

sevgili Işıl,
bloğunu ilk defa gördüm ve çok beğendim. Milkshake de harika görünüyor ellerine sağlık. Siteni artık keşfettim zitaret de ederim. sevgiler

Adsız dedi ki...

Isilcim ziyaretin icin tesekkürler,senin sayfanda güzel keyifli bir gezinti yaptim,tarifler harika,hepsi birbirinden lezzetli,milkshake.de cok nefis görünüyor,tadi kesin cok güzeldir,elinesaglik canim

Adsız dedi ki...

Yukaridaki yorum benim,blog kodumu verdigim halde sadece ismimi gösteriyor.
www.blogcu.com/baharcicegi/ öznur

isil dedi ki...

Nihancim,
COk tesekkur ederim, begendigine cok sevindim. Ertan'a selam,
Cok optum
Isil

isil dedi ki...

Sevdamavisi merhaba,
Ziyaretine cok sevindim, her zman bekleriz :)

isil dedi ki...

Oznur merhaba,

Tarifleri ve sitemizi begendigine cok sevindim, cok tesekkur ederim.

Gorusmek uzere :)

Beyhan dedi ki...

Işıl'cığım,Fatma'cığım
Biraz vakit buldum hemen size geldim.Mesajlarınız için teşekkürler,özledim sizleri.
Işıl'cığım bu ne fotoğraf böyle,bayıldımmm...
Ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

Sevgili Isilcim,
Cok harika gorunuyor...Ellerine saglik guzelim....
Gorusmek uzere....

Adsız dedi ki...

Cok guzel bir goruntu... En kisa zamanda lezzeti konusunda da yorum yapabilmek dilegiyle...

Tamer