7.12.2006

Patatesli Sigara Böreği & Havuç Salatası


Sigara böreği yapmayı da, yemeyi de çok severim.Hem çok kolay hem çıtır çıtır:)Boş zamanlarımızda hazırlayıp canımız istediğinde buzdolabından çıkartıp kızartabileceğimiz pratik yemeklerden..Sigara böreğini patatesli yaptım bu sefer.Bence peynirliden çok daha lezzetli oluyor..

Malzemeler:
* 3 yufka
* 4-5 adet patates
* 1 soğan (isteğe göre)
* Pul biber, Tuz

İç malzemesi için önce patatesleri haşladım.Daha sonra iyice ezdim ve küçük parçalar halinde doğradığım soğanı pembeleşene kadar kavurdum ve patatese ekledim. Son olarak pul biber ve tuzu ekleyerek iyice karışmalarını sağladım. Börekleri hazırlamak için yufkaları 6 eşit parçaya böldüm. Her parçanın geniş tarafına iç malzemesini koydum ve rulo şeklinde sıkıca sardım. Son olarak bol yağda kızarttım. Fırında yapılan sigara böreğine göre daha yağlı ama lezzet açısından bence yağda kızarmışı makbul:)

Böreğin yanına ferah bir tat vereceğini düşündüğüm yoğurtlu havuç salatası yaptım.

Malzemeler:
* 4-5 orta boy havuç
* 2-3 yemek kaşığı sıvı yağ
* Yoğurt
* Mayonez
* Kırmızı toz biber
* Tuz
* Mısır
* Yeşil zeytin
* Salatalık turşusu


Havuçları rendeledim ve sıvı yağda bir kaç dakika kavurdum.
(Kavurmadan da güzel oluyor)Havuçları süzgeçe alarak kavururken oluşan suyu süzdüm. Yoğurt,mayonez ve tuz karışımını havuçlara ekledim. Son olarak toz biber, mısır, zeytin ve turşu ile süsledim.
Afiyet olsun:)
FATMA

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Fatmacım ellerine sağlık..Çok güzel görünüyor yemeklerin..Eminim tatlarıda aynı derecede güzeldir..Bende sigara böreğini patatesli severim..Kesinlikle daha lezzetli..Hoşçakal..

isil dedi ki...

Canim arkadasim,
Sen yaparsin da kotu olur mu? Ellerine saglik,

Adsız dedi ki...

Fatma hanım bir restourant felanmı işletiorsunuz yoksa öle ev hanımları için güzel yemek tarifleri için kendinizimi adadınız. gerçekten ellerine sğlık görünüşü süper tadına artık bugün öğlenden sona bakmayı düşünüorum ne yiyeceğimi düşünürken güzel paylaşımlarından bilgi dağarcığımı geliştirdim. Emeğine sağlık....

Tercüme