25.12.2006

Fırında Mantar


Sevgili Sonia' nın sitesinde ev sahipliği yaptığı Yilbaşı Özel Yemek etkinliği için fırında mantar yaptım. Yeni yıl sofrasında bol bol çeşit olduğundan, hafif aperatif yemekler yapmaya çalıştım. Bunlardan biri de eşimin çok sevdiği fırında mantar.
(Bayramla çakıştığından eşimle beraber kutlayabilmek için ben bir hafta önceden sürpriz bir yemek hazırladım.)
Malzemeler:
  • 1/2 kg mantar
  • Rendelenmiş kaşar peyniri
  • Tuz
  • Marul
Önce mantarları güzelce yıkadım ve saplarını kopartarak ters olarak az miktarda sıvı yağ ile yağlanmış borcama dizdim ve tuzladım. Bunu 150 C'deki fırında 20 dakika kadar pişirdim. Ben kaşar rendesi kullanmayı unuttum. Pişmeye yakın mantarların üzerine kaşar rendesi döküp hafif kızarana kadar pişirmeye devam edebiliriz. Daha sonra marulla süslediğim servis tabağına dizdim ve afiyetle yedik..

Afiyet olsun:)

3 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba mantara bayılırım bence davet sofralarına çok yakışan bir yemek,eline sağlık,mutlu yıllar hayırlı bayramlar selamlar...

Adsız dedi ki...

Merhaba..Mantarlar çok güzel görünüyor..Elinize sağlık..Kaşar rendesi ile birlikte kavrulmuş soğan, domates karışımıda dökebilirsiniz üzerine..
İyi yıllar

Adsız dedi ki...

Gene güzel bir tarif ve ağız sulandıran karnım acıktı yahuu :) ellerine ve emeğine sağlık..

Tercüme