27.12.2006

Çikolata Soslu Portakallı Kek



Merhaba;
Bu keki yakında bebekleri olacak arkadaşlarım için yaptım. İçeriği oldukça zengin bir kek oldu.

Malzemeler:

  • 3 yumurta (oda sıcaklığında)
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1/2 su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı portakal suyu (taze sıkılmış)
  • 1/2 su bardağı süt (oda sıcaklığında)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilin
  • 1 tatlı kaşığı (tam dolu değil) tuz
  • 3.5-4 su bardağı un (elekten geçirilmiş)
  • 1 portakal kabuğu rendesi
  • 1 su bardağı kuru üzüm
  • 1 su bardağı kurutulmuş vişne
  • 1/2 su bardağı dövülmüş ceviz
Sosu için:
  • Çikolata sosu tozu
  • 2 su bardağı süt (400 ml)
  • Hindistan cevizi tozu
Derin bir kapta yumurta ve şekeri mikser ile iyice çırptım. Sonra sıvı yağ, portakal suyu, süt, kabartma tozu, tuz ve vanilin'i ekleyerek çırpmaya devam ettim. Sonra unu yavaş yavaş ekleyerek karıştırdım. İyice karıştıklarından emin olunca portakal kabuğu rendesi, üzüm, ceviz ve vişne kurusunu da ekledim ve karıştırdım. Kek kalıbının yüzeyini fırça ile yağladım ve toz şeker serptikten sonra hamuru kalıba boşalttım. 180 C'deki fırında 45-60 dakika kadar pişirdim. Kek piştikten sonra sosunu hazırladım. Çabuk donduğu için erken hazırlamamak gerekiyor. Bir tencerede süt ve çikolata sosunu karıştırarak pişirdim ve piştikten sonra kekin üzerine döktüm. Son olarak hindistan cevizi ile süsledim..

Afiyet olsun :)
Fatma

7 yorum:

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Tatlım sana ve sevdiklerine sağlıklı ve her şeyin gölünüzce olacağı çok mutlu:))) bir bayram ve yeni yıl diliyorum.
Dilerim 2007 sana uğur getirir.
Hoşça kal canım.

Tuba dedi ki...

Ellerinize saglik, yalniz kekin resmini goremedim nedense. Sevgilerle..

Hülya YILMAZ dedi ki...

sevdiklerinizle birlikte sağlıklı, mutlu, başarılı nice yıllar, iyi bayramlar dilerim.

Not: portakallı kek harika olur. ellerinize sağlık.

isil dedi ki...

Hmmm kurutulmus visne :) Ellerine saglik, cok merak ettim be Fatmacim, olsa da yesek :)

Adsız dedi ki...

Kek harika olmuş ellerine sağlık.Şimdiden bayramını kutlar, yeni yılda dileklerin gerçekleşmesini dilerim Sevgilerimle Nesrin

Fatma dedi ki...

Herkese merhaba..Güzel yorumlarınız ve dilekleriniz için çok teşekkür ederim hepinize..
Öncelikle sizlerin ve ailelerinizin, sevdiklerinizin kurban bayramını kutlarım..
Yeni yılda da herkese bolbol mutluluk sağlık ve huzur diliyorum..
Sevgilerimle

Adsız dedi ki...

ablacımmmmmmmm sonunda sana bişeyler yazmaya fırsatım oldu senin zaten herzaman harikalar yaratmakta üstüne yoktur !!!!!!!!yemek yapmak sadece bunlardan bitanesi ellerine sağlıkkkkkkkkkkkkkkkk!!!!!!!!!
yaptığın herşey çok güzel ama senin elin deydiği için daha da lezzetli tabikide öpüyorummmmmmmmmm seni kocaman