23.12.2006

Üzümlü Kurabiye


Bu kurabiyeleri geçen hafta bize gelen arkadaşlarım için yapmıştım.Herkes çok beğendi:) Tarifi buradan aldım ancak bazı değişiklikler yaptım.
Malzemeler:
  • 100 gr oda sıcaklığında margarin
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 su bardağı oda sıcaklığında süt
  • 1 yumurta
  • 1 vanilin
  • 1 kabartma tozu
  • 1 su bardağı kuru üzüm
  • 1/2 su bardağı dövülmüş ceviz/fındık
  • Aldığı kadar un


Derin bir kapta önce pudra şekeri ve yumurtayı mikser ile beyaz köpük olana kadar mikser ile çırptım. Daha sonra buna küçük parçalar halinde doğradığım margarini ekledim ve uzun bir süre margarin karışımın içinde kaybolana kadar çırpmaya devam ettim. Sonra süt, kabartma tozu ve vanilini de ekleyerek iyice çırptım. Sonra gerçek tarifteki miktarda yani 2.5 su bardağı unu yavaş yavaş ekleyerek çırpmaya devam ettim. Ancak benim hazırladığım hamur kaşıkla alınabilecek kıvamda olmadı bu nedenle ben kulak memesi kıvamında hamur elde edene kadar un ekledim. Son olarak üzüm ve ceviz/fındık karışımını hamura ekledim ve yoğurdum.
Hamur hazırlandıktan sonra 2 parçaya böldüm ve merdane yardımıyla hamuru açtım. Daha sonra kurabiye kalıplarıyla şekilli kurabiyeler elde ettim ve yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizerek 180 C'de kızarana kadar pişirdim. Diğer hamurdan da aynı şekilde kurabiyeler hazırlayarak pişirdim ve sonuçta 2 tepsi şekilli kurabiyelerimiz oldu.:)

Afiyet olsun:)

4 yorum:

Adsız dedi ki...

insanın karısı en az kendisi kadar güzel kurabiyeler yapıyosa ne ister ki o insan daha...

Adsız dedi ki...

Aldigim duyumlara gore, halk arasinda resimlerin guzelliginden bahsediliyormus :) Kurabiyeler böyle lezzetli, yapanlar bu kadar misafirsever olunca, resimlerin baska bir sansi olmuyor zaten.

Adsız dedi ki...

Sevgili Fatma,

Harika gorunuyor kurabiyelerin.... Ellerine saglik...

Hande

Unknown dedi ki...

fatmacım kurabiyeni tadan biri olarak söyleyebilirim ki" süperler"di. ellerine sağlık...