27.01.2007

Etli Nohut Yemeği

Uzun zamandır nohut yemeği yapmamıştım. Kış aylarında yemesi daha güzel bence.

Malzemeler:
  • 1.5 su bardağı nohut
  • 200 gr kuşbaşı et (tavuk/kuzu)
  • 1 adet soğan
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1/2 yemek kaşığı biber salçası
  • 3-4 yemek kaşığı sıvı yağ
  • Tuz, kırmızı biber
  • Sıcak su
1 gece önceden kocaman bir kase nohutu ılık suda ıslattım. 1.5 su bardağı nohutu yemek için ayırdım. Geri kalanını haşladım ve buzlukta başka yemeklerde kullanmak üzere sakladım.
Önce yemeklik doğradığım soğanı pembeleşene kadar sıvı yağda kavurdum. Buna eti ekledim ve bir süre daha etler hafif pişene kadar kavurdum. Yemeğe domates ve biber salçasını da ekledim ve 1-2 dakika daha kavurmaya devam ettim. Son olarak nohutları, tuz ve baharatları da tencereye ekledim ve kısık ateşte 5 dakika kadar daha yemeği karıştırmaya devam ettim. Yemeğin üzerini 2-3 parmak kalınlığında geçecek miktarda sıcak su ekledim ve nohutlar iyice pişene kadar orta ateşte kaynattım.


Afiyet olsun


Fatma

16 yorum:

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Fatma'cığım,
Nohut yemeğin çok nefis gözüküyor ellerine sağlık tatlım..Tamda öğle vakti olunca insanın canının çekmemesi elde değil ne yazıkki..))

Tekrar ellerine sağlık,afiyetler olsun tatlım..

Mutlu bir hafta diliyorum.

Sevgiyle kalın.

umran dedi ki...

Bloglar arasinda oynanan oyunda bende sizleri mimledim eger kabul ederseniz.sevgiler

Adsız dedi ki...

nohut yemeği çok lezzetli görünüyor, bu soğuk kış günlerinde yanında turşu ile ne güzel olur. ellerine sağlık.

Fatma dedi ki...

Merhaba sevgili Gül; Ümran ve Yildizca..
Yorumlarınız için çok teşekkür ederim..
Ümrancım mimle tabi:))
Sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Nohutu aksamdan islattiktan sonra, ertesi gun posetlere ayirip buzluktami saklaniliyor, yoksa islattiktan sonra once haslamamizmi gerekiyor? haslandiginda buzluktan cikarip pisirdigimizde kabuklari soyulmuyormu..?
Cevaplarsaniz sevinirim

isil dedi ki...

Sevgili Anonim,

Nohutu islattiktan sonra (1 gece beklemesi iyidir) hasladiktan sonra derin dondurucuya kaldirabilirsiniz. Nohut yemegini yaparken isterseniz on haslamasi yapilmis bu nohutlardan kullanabilirsiniz, pisme zamanini kisaltmis olacaksiniz. Direk olarak aksamdan islattiginiz nohutlardan haslamadan yemek de yapabilirsiniz, hem de daha besleyici olur ama daha cok gaz yaptigini soylerler.
Simdiden afiyet olsun.

Adsız dedi ki...

çok uzun zamandır nohut yemeği yapmamıştım ama şimdi nohutları ısladım yarın yapacağm eşim pek sevmesede tv de duydum haftada 1 kez fasulye veya nohut yemek gerekiyormuş. yanında pilav turşu ve cacık bir harika şididen afiyet olsun

Fatma dedi ki...

Merhaba;
Bence kış aylarında fasulye, nohut yemenin zevki bir başka..Sizinde dediğiniz gibi yanında turşu ve cacıkla harika bir akşam yemeği bence..Afiyet olsun.

Adsız dedi ki...

ablacım biz ögrenciyiz bize verebileceginiz pratik tarifler varmı?ikinci ögretim okuyoruz aksam yemegi biraz sıkıntı oluyo yarımınızı beklıyoruz

Adsız dedi ki...

bende ocaga nohut atmistim ki birde siteye girip bakayim dedim acaba siz ne guzellikler eklemissiniz. Ben farkli birsey denedim ve renkli dolmalik biberleri kiyip ekledim icine ve et yerine evde kendim hazirlayip buzdolabinda muhafaza etigim taze et suyunu kullandim. Simdi kisik ateste yavas yavas kapagini acmadan piserler =) bakalim nasil olacak

Adsız dedi ki...

selamlar ben Engin. ben bir üniversite öğrencisiyim ama artık hergün 6 et dürüm yemekten bıktım evde yemek yapmaya başlıyorum.ilk yemeğim dana etli nohut yemeği olacak.Teşekürler tarif için Fatmacım. umarım çok güzel olur akşam apartmandaki arkadaşlarımı da çağıracağım ^^ herkese teşekürler..

Fatma dedi ki...

Merhaba Engin;
Umarım yemeğiniz çok güzel olmuştur..Selamlar

Adsız dedi ki...

Engin: MerhabaVallaha çok güzel oldu yemeğim.ama biraz yağını fazla koymuşum.(siz dikkat edin) dana etini biraz haşladıktan sonra yemeğe ilave ettim ve mükemmel sonuç ortaya çıktı ^^ daha önce dana etini kavurmuştum kayış gibi olmuştu sonra haşlayıp kavrulacağını öğrenmiştim ve yemekte de aynı taktiği uyguladım.Dün de sucuklu kuru fasulye yaptım. artık bu tarz yemekleri çok güzel yapıyorum.Teşekürler Fatmacım ^^

Adsız dedi ki...

http://www.pratikyemekler.com/2007/09/16/etli-nohut-yemegi/

yazınız burada kopyalanmış.

Adsız dedi ki...

nohut yemeğini denedin biber salçasındanmıdır nedir nohut yemeğinin göruntusu hiç hoş olmadı eminmisiniz biber salçası konulduğundan

Adsız dedi ki...

ben biber salçasıkatmıyorum.
daha iyi oluyor