5.01.2007

Avokado Salatası ve Dil Haşlama

AVOKADO SALATASI

Buradan ve buradan öğrendiğime göre, avokadoda vücudumuz için gerekli 25'den fazla mineral ve vitamin varmış. A, E, B1, B2 vitaminleri ve folik asit içeren lifli bir meyveymiş. Gerçek bir potasyum kaynağıymış. Bu yüzden hücre yenilenmesini sağlamaktaymış, doymamış tekli ve çoklu yağ içermesi nedeniyle kalp ve damar hastası olanlar rahatlıkla tüketebilirlermiş. Doymuş yağ içeren margarin, tereyağ ve ekşi krema yerine kullanılabileceği yazıyor burada (mesela kumpirin içine çok yakışacağını düşünüyorum) Artık daha sık avokado tüketeceğiz sanırım, yeni tarifler bulmalıyım :)

Avokado salatasının tarifini
buradan aldım. Bundan sonra devamlı bu tarifi yaparım, çok beğendik.


Malzemeler:
  • 2 Olgun avokado
  • 2-3 diş sarımsak
  • 1 soğan
  • 1 limon suyu
  • dereotu
  • maydanoz
  • çok az zeytinyağı
  • tuz
Yapılışı:

Avokadonun kabuklarını soyduktan sonra çatalla ezdim. Soğan, sarımsak, dereotu ve maydanozu mutfak robotu ile biraz karıştırdıktan sonra çok az zeytinyağı, tuz, limon suyu ve avokadoları ekledim, biraz da birlikte karıştırdım. Lezzetli ve bol vitaminli salatamız böylece hazır oldu.


DİL HAŞLAMA


Dil haşlama bizim yılbaşı klasiğimizdir, her yılbaşı sofrasında mutlaka olur, başka zaman yemek aklımıza hiç gelmez nedense...

Malzemeler:

  • 1 adet dana dili
  • 1 soğan
  • 1 havuç
  • tuz, karabiber
Yapılışı:

Dana dilini iyice yıkadıktan sonra soğan ve havuçla birlikte düdüklü tencerede haşlıyoruz. Pişmesi yaklaşık 45 dakika sürüyor. Piştikten sonra suyunu süzüp henüz sıcakken kabuğunu soyuyoruz (daha kolay soyuluyormuş). Dil soğuduktan sonra üzerine karabiber serpip servis ediyoruz.


Afiyet olsun :)

IŞIL

7 yorum:

ArMeda dedi ki...

Merhba Işıl avakadonun tadına bakmak bir türlü kısmet olmadı ama tarifini yazdım bir gün mutlaka deneyeceğim ellerine sağlk sevgiler...

Fatma dedi ki...

Işılcım ellerine sağlık..Çok lezzetli olmuştur eminim yemeklerin. Benimde hiç bir fikrim yok avokadonun tadı hakkında.Bende yapıcam bundan..Öpüyorum canım..

isil dedi ki...

Arzucum
Mutlaka denemelisin, begeneceksiniz bence...Sonucunu bana yazarsin degil mi?

sevgiler,

isil dedi ki...

Fatmacim,
Et yemeklerinin yanina cok yakistirdim ben. Sen de dene canim arkadasim.

Cok optum,

Isil

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Işıl'cığım,
Canım ne kadar güzel bir sunum yapmışsın ellerine sağlık..
İnan hayran hayran bakmaktan kendimi alamıyorum.Dil haşlamasına bende bayılırım hemde çookkk..Belki yıllar vardır hiç yapmadım,çünkü bizde benden başkası yemediği için.))
Hele avakado salatan ne kadar muhteşem olmuş,inan çok çekti..Hele hele senin ellerinden çıktığını bilmek işte daha çok beni iştahlandırdı inan tatlı meleğim benim..

Canım sana ve tatlı ailene nice nice sağlıklı uzun güzel yıllar diliyorum.Herşey gönlünce olsun meleğim..

Fatma dedi ki...

Işılcım dün Fatih avakado almış . bende tabiki hemen senin salatandan yaptım. Ancak bizdekiler tam olgun değildi. Bu yüzden rendeledim ve daha yumuşak olması için yoğurtlu yapmaya karar verdim. Rendelenmiş avakado ya, limon suyu, sarmısak, yoğurt ve mayanoz kattım. Güzel bir salata oldu. Birdahakine daha olgun avakadolar ile senin yaptığından yapıcam..Öptüm şeker

Adsız dedi ki...

Dil haslamasini cok daha ince ( pastirma gibi )kesebilme imkaniniz varsa tavsiye ederim. Hersey harika gorunuyor, ellerinize saglik.