10.01.2007

Hünkar Beğendi


İlk kez hünkar beğendi yemeği yaptım.Çok lezzetli bir yemek bence..Yapımı da kolay..

Malzemeler:

Et için
  • 1/2 kg kuşbaşı kuzu eti
  • 1 adet domates
  • 1 adet kuru soğan (büyük)
  • 3-4 adet çarliston/sivri biber
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1/2 yemek kaşığı biber salçası
  • 2 diş sarımsak
  • 2 çay bardağı sıcak su
  • 2-3 yemek kaşığı sıvı yağ
  • Tuz, karabiber, pul biber
Sos için
  • 4-5 adet patlıcan
  • 3 yemek kaşığı tereyağ
  • 3 silme yemek kaşığı un
  • 2 su bartdağı süt
  • 1 su bardağı kaşar peynir rendesi
  • 1 tatlı kaşığı tuz
Önce patlıcanları 250 C ye ayarladığım fırına közlenmeleri için koydum. (Folyo kağıdına sarılarak da ocakta közlenebilir) patlıcanlar közlenirken eti hazırlamaya başladım. Güzelce yıkadığım kuşbaşı eti daha küçük parçalar halinde doğradım. Yemeklik doğradığım soğanı sıvı yağda pembeleşene kadar kavurdum ve doğradığım biberleri ekleyerek 2-3 dakika kavurdum ve üzerine eti ekledim. Tencerenin kapağını kapatarak kısık ateşte 10-15 dakika kadar kendi suyunda pişmesi için bıraktım. Suyu azalınca rendelediğim domatesi, domates ve biber salçasını ekleyerek 5 dakika daha kavurmaya devam ettim. Daha sonra sarımsak, tuz ve baharatları ekledim ve üzerine 2 çay bardağı sıcak suyu döktüm. Daha sonra bunu borcama döktüm ve 150 C de fırında etler biraz kızarana kadar pişirdim. (Üzerine kızartmak için birkaç tane de biber koydum).
Sosu hazırlamak için bir tencerede ilk önce tereyağını erittim ve unu ekleyerek kavurdum. Buna yavaş yavaş sütü ekledim ve hafif kıvamlaşmaya başladığında közlediğim patlıcanları ve tuzu ekledim. 3-4 dakika daha karıştırarak kısık ateşte pişirdim ve blender yardımıyla tamamen homojen olmasını sağladım. Ocaktan almaya yakın kaşar rendesini de ekledim ve sos hazır oldu.

Servis tabağına önce sosu, üzerine de eti koydum ve afiyetle yedik..

Afiyet olsun..


Fatma

12 yorum:

Adsız dedi ki...

Ellerine saglik Fatmacim. Gece gece cok fena canim istedi...

isil dedi ki...

Fatmacim,
Ellerine saglik yaa...Cok severim ben bu yemegi ve sen yapinca cok lezzetli olmustur eminim.
Opuyorum canim

umran dedi ki...

of of of super..
ellerine saglik fatmacim..

Fatma dedi ki...

Merhaca Işılcım ve onun çok sevgili kardeşi Cem:) Madem öyle ilk fırsatta organize olup birlikte hünkar beğendi yiyelim..Öpüyorum sizleri..
****
Teşekkür ediyorum Umrancım. İçinde patlıcan olan herşey çok güzel bence..

Adsız dedi ki...

Canim kardesim biraz once sana da soyledim gerci ama bunu da ekle Nihan'a yapilacaklar listesine:)Bu nasil bi goruntu boyle yaaa...

ev perisi;) dedi ki...

Çok sevdiğim bir yemek lakin biraz zahmetli gelir bana...
ellerine sağlık sevgili fatma...
muhabbetle...

Adsız dedi ki...

Eline sağlık,çok leziz görünüyor..

Selam ve sevgiler

Adsız dedi ki...

ben de beğendim...

Fatma dedi ki...

Nihancım siz bi gelin de herşey yaparız biz size..Aaa bu kadar hasret yeter ama..Erken bitirin doktoraları..Kocaman öpüyorum sizi..

Fatma dedi ki...

Sevgili evperisi ve serinmavi;
çok teşekkür ederim yorumlarınız için..
Selam ve sevgilerimle

Fatma dedi ki...

Fatihim, afiyet bal şeker olsun :))

Adsız dedi ki...

Fatma hanım teşekkürler arika bir yemek bu , ilk fırsatta yapıp eşime sürpriz yapacam. Ancak patlıcanları o kıvama getirmek için bıçakla kıyma işi zor geliyor :) daha tembel işi önerimiz var mı , iyi ramazanlar herkese.