9.01.2007

Fava


İzmir'de, Topçu Lokantası'nda yediğim güzel favadan sonra aklımda uygun bir zamanda fava yapmak vardı. Yılbaşını fırsat bilip, arkadaşım Mert'in annesi Tülay Teyzeden tarifini aldım. Tülay Teyze çok teşekkürler, çok sevdik favayı.


Malzemeler:

  • 250 g kuru iç bakla (Gökbayrak marka kullandım)
  • 3-4 bardak su
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 çay bardağı tahin (ben kullanmadım)
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • zeytinyağı, tuz,
  • dereotu

Yapılışı:

Akşamdan ıslattığım baklaları bir tencereye koydum. Üzerine doğranmış soğanı, suyu, tuzu ve şekeri ekleyip baklalar ezilinceye kadar pişirdim. Bu malzemeyi blenderdan geçirdim. Eğer kıvamının çok sulu olduğunu düşünürseniz suyunu uçurmak için kapağı açık bir şekilde kaynatabilirsiniz. Zaten beklettikçe koyulaşacak. Yeterli koyuluğa geldiğinde tahin ilave edebilirsiniz. Baklayı servis tabağına aldım. Buzdolabında 1-2 saat beklettim ki daha kıvamlı olsun. Yeneceği zaman üzerine limonlu-zeytinyağlı sosunu döküp kıyılmış dereotu ve kırmızıbiber ile süsledim.


Afiyet olsun!


IŞIL

6 yorum:

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Merhaba canım ben böyle bir yemek olduğunu bilmiyordum. Senin sayende öğrenmiş oldum. Bence değişik bir lezzet olmuş görünüşü de çok güzelmiş ellerine sağlık.
Hoşça kal.

isil dedi ki...

Tabakta,
Cok tesekkur ederim begendigine. Kuru baklagil icerdigi icin besleyici de ayni zamanda, uzmanlarin dedigine gore haftada en az iki kez kurubaklagil tuketmeliymisiz. Bu yemek de baklagil tuketmenin farkli bir yolu. Denersen sonucunu bana yaz canim.
Gorusmek uzere,
Isil

Fatma dedi ki...

Işılcım ellerine sağlık..Ne güzel yemekler yapmışsın yılbaşı gecesi için..Demekki bundan sonrakilerde çok güzel geçecek sen ve etrafındaki kişiler için..Canım bende bilmiyordum böyle bir yemeği..Mutlaka yapıcam..
Öpüyorum kocaman..

Adsız dedi ki...

Insanin bu yemekleri gorunce bile karni acikiyor. Keske her gun yilbasi olsa da bütün bunlari bir anda yesek :)

Damak Tadı dedi ki...

Meleğim bitanem,tatlı tatlı Işıl'ım benim..
Ne kadar marifetlisin ne kadar hünerlisin canım..Allah seni nazarlardan saklasın korusun canım.
Fava çok güzel olmuş bunu belirtmek istedim..Birde herkes favayı kıvamında yapamaz..Tekrar ellerine sağlık tatlım,afiyetler olsun..Sevginiz hiç eksilmesin..

Beyhan dedi ki...

Işıl'cığım,kar perşembe günü yağadı.Favan nefis olmuş,ellerine sağlık:)