14.01.2007

Şehriye Çorbası


Tavuk haşladıysam, suyu ile büyük olasılıkla şehriye çorbası yaparım.

Malzemeler:

  • 4 su bardağı tavuk suyu
  • 1/1.5 su bardağı şehriye (arpa/tel)
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • Tuz
Şehriyeler ve tuz tavuk suyuna katılır ve iyice irileşene kadar kaynatılır. Daha sonra sıvı yağda salça kavrulur ve çorbaya eklenir. Çorbanın kıvamı gelene kadar (salça su ile iyice bütünleşene kadar) kısık ateşte kaynatılır. Üzerine baharat dökülerek servis edilir.
Ben bu sefer terbiye hazırlamadan çorba yaptım.

Eğer terbiyeli yapılmak istenirse çorba piştikten ve ocaktan alındıktan sonra bir kapta karıştırılan 2 yemek kaşığı oda sıcaklığında yoğurt, 1 yumurta sarısı, karabiber, pulbiber, 4-5 yemek kaşığı sıcak çorbanın suyu çorbaya eklenir ve karıştırılır.





Afiyet olsun
Fatma

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Fatmacım bu benim en sevdiğim çorbadır. Annem hastayken bana bol bol bu çorbadan yaptı, afiyetle içtim ben de.
Eminim sen de çok güzel yapmışsındır.Ellerine sağlık canım benim, bu arada eşine ve sana herşey için teşekkür ediyorum takrar tekrar. Ben gelince yapalım bir yemek organizasyonu ama bizde olsun bu sefer:)
Gülsüm

Fatma dedi ki...

Gülsümcüm yorumunu görmek ne güzel..Adana dan da bizi takip etmen ayrıca çok güzel:))Canım sen yeterki iyileş gel hemen..Daha ne yemek organizasyonları yaparız hep birlikte..Annen ve babana çok selamlar..Öpüyorum canım

Bocuruk dedi ki...

Fatma'cığım,
Yaz kış çorbasız sofraya oturulmayan bir evde büyüdüm. Şimdi kendi evimde de mümkün olduğunca yapmaya çalışıyorum. Özellikle kışın çorbanın yeri başka tabii. Ben salçayı ve yağı hafif kavurup suyunu koyuyorum ve su kaynayınca şehriyesini ilave ediyorum. İlk yaptığımda senin tarife göre yapacağım. Ellerine sağlık :)

umran dedi ki...

Fatmacim bugun bende bu corbadan yaptim,ellerine saglik.