7.11.2006

Tuvalak Köfte

Tuvalak köfteyi nereden biliyoruz bilmiyorum, Erzurumlu büyük dedemden mi, Kirimli büyük babannemden mi yoksa Kayserili büyük annanemden mi acaba? Köfteler küçük ve yuvarlak şekilli oldukları için "toparlak" anlamında tuvalak deniyor galiba. Ailede en cok sevilen yemeklerdendir, anneannem ona gittiğimizde hep tuvalak yapar, bir de eğer hali varsa, Kayseri mantısı.

Annem buradayken o güzel elleriyle bize tuvalak köfte yapmıştı, ben de yardım ettim. İşte tarifi:

Malzemeler:

  • 1/2 kg kıyma
  • 1 kase köftelik bulgur
  • 1 büyük rendelenmiş soğan
  • 1 yumurta
  • karabiber, tuz

Yapılışı:

  • Yukarıda saydığım malzemeleri iyice yoğurup misket büyüklüğünde parçalara ayırıp yuvarladık.
  • Büyük bir tencereye 2 yemek kaşığı yağ ve 1 yemek kaşığı salça koyup kavurduk.
  • Üzerine 5 bardak sıcak su ekledik. Su kaynamaya başlayınca köfteleri tencereye attık.
  • 10-15 dakika sonra köfteler pişti, üzerine nane ekledik.
  • Yemeğin kıvamı çorba-sulu köfte karışımı gibi olmalı (su eklerken buna dikkat ettik).
  • İçine nohut eklenirse daha besleyici ve lezzetli oluyor, biz bu sefer nohutlu yapmadık.

Umarım deneyip beğenirsiniz sevgili arkadaşlar, Afiyet olsun!


9 yorum:

Adsız dedi ki...

Isil'cigim, ellerine saglik. Sicak sicak olsa da yesek simdi... Hemen deneyecegim.

Fatma dedi ki...

Işılcımm ellerinize sağlık..Çok güzel görünüyor...Bende yapıcam ilk fırsatta..Öptüm şekerr

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Merhaba canım babaannem de bu yemeğe çok benzeyen bir Şanlıurfa yemeğini bize her zaman yapardı diye tadını biliyorum çok lezzetli ve doyurucu oluyor. Ellerine sağlık. Hoşça kal.

Damak Tadı dedi ki...

Canım,
Muhteşem olmuş ellerine sağlık.Hem köfte hemde çorba kıvamında olması beni çok çekti.Bizim yemeklerimizden ve çorbalarımızdan çok farklı bunu benim denemem gerekiyor ellerinize sağlık.Anneciği bulmuşken yaptırmışın bu güzel yemeklerden,ahh canım benim..Çookk öpüyorum seni tatlım,kendine iyi bak.Annene çok selamlar ve sevgilierimi gönderiyorum.Hoşçakal

Adsız dedi ki...

Oncelikle evliligin hayirli olsun,ALlah bir yastikta coluk,cocuk,toruna kavustursun,cook mutlu olasiniz :)
Sulu kofte denilen yemege benziyor bu kofte sanki degil mi?
Elinize saglik :)

Adsız dedi ki...

Annemde bu sulu köfte yemeğini yapar ve çok lezzetli olur.. Ama naneyi daha sonra tereyağında yakarak üzerine koyar o zaman çok güzel kokuyor.. Ellerinize sağlık.. Eren

Adsız dedi ki...

Karacaylilarda bu corbaya topalak (toplu/yuvarlak anlamina gelir) şorpasi derler.Tuvalak kipcak kelimesi olabilirmiki acaba? Karacaylilarda, Tatarlarda kipcak turkleri, Tatar arkadaslara sormali. Siteniz hayirli olsun. Kirim yemek tarifleri bekleriz.

isil dedi ki...

Sevgili anonymous,
Sitemize hos geldiniz. Sizden bu degerli bilgiyi almak beni cok sevindirdi, cok tesekkur ederim.
Kirim yemek tarifleri vermeye calisacagim.
Sevgiler,
isil

isil dedi ki...

Sevgili Eren,

Bir sonraki deneyisimde ben de anneniz gibi naneyi sonradan ekleyecegim, gercekten guzel olur. Cok tesekkur ederim,

Isil