20.11.2006

Fırında Tavuk



Bu tarifi
Portakal Ağacı' nda görmüştüm.Yemeği 8 kişilik bir sofra için hazırlayacaktım.Bu nedenle tarifi biraz değiştirmek zorunda kaldım.Hem tavuğu parçalara böldüm hemde fırın poşeti kullanmadan hazırladım. Gayet kolay hazırlanan bir yemek..

Malzemeler(8 kişilik)

* 2 adet tavuk (parçalanmış)
* 6 adet orta boy patates
* 3 adet domates
* 3-4 adet havuç
* 2-3 adet orta boy soğan
* 4-5 sivri biber
* 4 diş sarımsak
* 1,5-2 su bardağı tavuk suyu
* Tuz,Pul biber,Kekik

Önce tavukları biraz haşladım. Bu sürede patates ve havuçları küp küp doğradım ve yağlanmış fırın tepsisine döktüm.Soğanları yarım halka şeklinde doğradım; domatesleri rendeledim ve tepsiye ekledim.Sarmısakları bütün halde kullandım. Haşlanan tavukları yağ,tuz,pul biber, ve kekik karışımının bulunduğu kaseye batırarak iyice yağlanmalarını ve baharatlanmalarını sağladım.Tavukları sebzelerin üstüne yerleştirdim ve tavuk suyunu da tepsiye döktüm.Son olarak en üste sivri biberleri yerleştirdim ve 175 C ısıtılmış fırında 45-60 dakika pişirdim(Patatesler pişene kadar).
Tavuk seven biri olarak ben bu yemeğe bayıldım.Umarım sizde beğenirsiniz.
Afiyet olsun:)
Fatma

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Fatmacığımm ellerine sağlık harika görünüyor.K. Işık

Fatma dedi ki...

Çok teşekkürler Kezban Teyzecim, Ankara'ya geldiğinizde vaktiniz olursa sizide misafir etmek isterim.Sevgilerimle

isil dedi ki...

Fatmacim,
Cok guzel gorunuyor, eminim tadi da cok guzeldir (yaptigin yemekleri tatma imkani yakaladigim icin bunu rahatlikla soyleyebilirim canim) Ellerine saglik :)

Adsız dedi ki...

Merhaba,, bu yemeği anneannem yapardı bize..Ne kadar lezzetli bir yemek olduğunu iyi biliyorum:)
hasmutfak.com..