11.11.2006

PATATES DOLMASI


Merhaba;
Bu ay sevgili Evren' in
"Annemin Mutfak Kokusu" isimli sitesinde ev sahipliği yaptığı Ye-16'ya katılmak için patates dolması yapmaya karar verdik.Tarif, internet kullanmaya başlamadığım zamanlar dergilerden keserek oluşturduğum arşivime ait. Ancak hangi dergiden,hiç bir fikrim yok :))

Malzemeler:
* 4 büyük patates
* 150 gr kuzu kuşbaşı et
* 1 adet büyük soğan
* 2-3 adet sivri biber
* 2 adet domates
* 2 diş sarımsak
* Kekik/Tuz/Karabiber
* 1.5 çay bardağı ılık su

Hazırlanışı:

Patatesleri soyarak 2 parçaya bölün. Daha sonra sebze/meyve oyma bıçağı kullanarak içlerini çıkartın. Hazırladığınız patatesleri bol yağda kızartın ve yağını süzmek için kağıt havlu üzerine ters olarak çıkartın.
Dolmanızın iç malzemesini hazırlamak için, soğanı, biberleri, domatesi ve eti mutfak robotu/rondo ile ayrı ayrı doğrayın. 2-3 yemek kaşığı sıvı yağda önce soğan ve biberi kavurun. Daha sonra buna eti ekleyin ve bir miktar daha kavurmaya devam edin. Son olarak domatesi de ekleyin ve iyice karıştırarak kavurun. Kavurma işlemi bitince sarmısak, kekik ve tuzu ekleyin ve karıştırın.

İç malzemenizi hazırladıktan sonra patateslerin içini doldurun ve üzerini domates,havuç, ve maydanoz ile süsleyin.
Patatesleri yağlanmış borcama dizin ve 1,5 çay bardağı ılık su ekleyin ve 175 C fırında 20-25 dakika pişirin.
Artık dolmaları dilediğiniz gibi süsleyerek servis yapabilirsiniz..
Afiyet olsun..:)
Fatma

12 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba Fatmacim,ziyaretin icin tesekkür ederim,senin sayfanda cok hos ve arifler mükemmel,patates dolmayin resmi yok ama tesadüfe bakarmisin bende patates dolmasi yaptim ve 16.Ye etkinligine bu tarifle katilmayi düsünüyordum,benimki kizarmadan aynen dolma gibi icini doldurup pisiriyorsun,neyse ozaman görürüz,canim her zaman beklerim.
Sevgiyle kal

Adsız dedi ki...

Merhaba Fatma ziyaretin için teşekkürler canım. Bende buna benzer yemeketkinliği için yaptım :) Seninki çok güzel olmuş canım çekti ellerine sağlık. Kendine iyi bak Nesrin

Fatma dedi ki...

Öznurcum merhaba, sitemizi beğenmene çok sevindim..Patatesle ilgili ne yaparım farklı die düşündüm ama ancak bu geldi:))Sanırım bu ayın etkiliğinde bolca patates dolması ve patatesli börek olucak..Ama her resim farkli bir lezzet bence..Sitenin misafirlerindenim artık...Sevgiler

Fatma dedi ki...

Mehaba Nesrincim, ben Ye-16 yı dört gözle bekliyorum..Bu katılacağımız 2. etkinlik olucak.Umarım yayınlanır:)) Eminim senin yemeğinde çok lezzetli olmuştur..Başka tariflerde buluşmak dileğiyle..Sevgiler..

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Fatma'cığım,
Etkinliğin hayırlı olsun canım..

Çok değişik bir tarifle katılmışın çok lezzetli ve de çocukların,büyüklerin severek tüketeceği bir yemek olmuş.Tebrikler canım benim,desene eşin yaşadı şimdiden böyle tarifler yaparsan ilerde artık neler yaparsın bilinmez.Allah ağız tadınızı bozmasın,mutluluğunuz daim olsun canımmm.Afiyetler olsun,ellerine sağlık tekrardan..

Sana ve ailene mutlu bir hafta diliyorum,sevgiyle kalın daima..

Sevgilerimle.

Fatma dedi ki...

Merhaba Gül'cüğüm, Canım çok teşekkür ediyorum
güzel dileklerin için..Dilerim hep böyle tatlı olur hepimizin hayatları..Sevgiler

Beyhan dedi ki...

Ellerinize sağlık Fatma'cığım.Dolmalar güzel görünüyor.Kenarındaki havuçlar bitirdi beni:)))))

Adsız dedi ki...

Sevgili Fatma kardesim,
Ne guzel yemekler yapiyorsun. Fatih kardesim gercekten cok sansli. Biz de gelince bize de yap tamam mi?

Nihan

isil dedi ki...

Nihaaaan,
Ben de yaparim size caniimm. Gerci sen alasini yaparsin ama...(hala unutmadim jurini :) )Umarim keyfiniz yerindedir, Ertan'a cok cok selamlar.

Fatma dedi ki...

Canım Nihanımmm; siz yeterki gelin..ne isterseniz yaparım..birlikte afiyetle yeriz..Seni ve Ertanı çok öpüyorumm..

Adsız dedi ki...

Sevgili arkadaslarim,
Valla siteyi super hale getirdiniz. Iki gun bakmayayim, yine harika seyler hazirlanmis oluyor. Bizim keyfimiz yerinde. Ama malesef mutfakta zaman geciremiyorum cok fazla:( Hepinizi sevgiyle kucakliyorum.

Nihan

Adsız dedi ki...

sevgili ışıl hanım,
bana mesaj bırakan kedi ve köpeği soran hanım sizmiydiniz...adres yazmamışsınız..sevgiler ayşen