15.09.2006

Tavuklu Karnıyarık



Eşimin ailesi bizi ziyarete geldiler. Bugün işten geldiğimde mutfaktan en sevdiğim yemeklerden olan karnıyarık kokusu geliyordu. Ben karnıyarığı etli yaparım. Ama tavuklusu da gerçekten çok lezzetliydi..Sizinle de paylaşmak istedim.

Malzemeler (4 kişilik)
* 6 adet orta boy patlıcan
* 250-300 gram tavuk
* 3 adet domates
* 3 adet soğan
* Tuz, Karabiber
* Maydanoz

Hazırlanışı

Öncelikle patlıcanların kabuklarını zebra derisi gibi soyun. Patlıcanın acımsı tadını almak için yüzeyine bıçak ile kesik atın ve içini tuzlayın. 5-10 dakika sonra patlıcanları güzelce yıkayın ve kurulayın. İsteğinize göre patlıcanları bütün olarak yada 2 parçaya bölerek 2-3 dakika yağda kızartın ve yemeğinizin yağlı olmasını engellemek için kızarmış patlıcanları peçete ile silin.

Yemeğinizin iç malzemesini hazırlamak için domateslerin kabuklarını soyun ve küçük parçalar halinde doğrayın. Soğanlarıda istediğiniz büyüklükte ( ben rondo kullanıyorum) doğrayın ve bunları minik parçalar halinde doğranmış tavuk ile karıştırın. Son olarak tuz, karabiber ve istediğiniz baharatı da ekleyerek iç malzemenizin hazırlanmasını tamamlayın.Hazırlamış olduğunuz malzemeyi patlıcanların içine doldurun ve yemeğinizin üzerini domates ve maydanoz ile süsleyin.

Son olarak tepsi/borcamınıza patlıcanların 1/3 ü içinde kalacak şekilde su ekleyin ve 150-175 C ye ayarlanmış fırınınızda pişirin.

Afiyet olsun :)
Fatma

3 yorum:

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Işıl'cığım,
Ne kadar güzel olmuş tavuklu karnıyarığın canım ellerine sağlık.Sende durup durup öyle yemeklerle karşıma çıkıyorsun ki öyle kalakalıyorum burda.Canım benim yemek ustam ellerine sağlık tekrardan.Kocaman öpüyorum seni..

Sevgiyle kal..

Adsız dedi ki...

Zebra derisi soyar (yüzer) gibi mi? Yoksa, zebranin postu gibi gorunecek sekilde mi soyacagiz, soruyorum cunku ben hic zebra derisi soymadim :)

Fatma dedi ki...

:) Merhaba Cem; tarifi yazarken tam karar verememiştim nasıl yazacağıma..Tabiikii zebranın postu görüntüsünde olucak..:))