15.09.2006

Gombak


Gombak yemeğini blogumuzdan tanıyorsunuz aslında. Bu blogun ilk yemeğiydi o. O zamanlar öğrenci evinde yaşarken fırınımız yoktu ve kızartarak yapmıştım. İsmine de "ıspanaklı minik toplar" demiştim. Şimdi size bu yemeğin fırında yapılanını tanıtmak istiyorum..

Malzemeler

* 1/2 kg ıspanak
* 4 su bardağı un (Hamurun kıvamına göre ayarlanır)
* 2 yumurta
* 1-2 su bardağı su
* 3 yemek kaşığı yoğurt
* 1 yemek kaşığı tuz
* 1 tatlı kaşığı karbonat
* 1 paket kabartma tozu


Ispanakları yıkadıktan sonra ince ince doğrayın. Hamuru kolayca yoğurabileceğiniz bir kapta un ve ıspanağı karıştırın. Bu karışıma yoğurt , yumurta, tuz ve karbonatı ekleyerek yoğurun. Hamurun kıvamına göre yeteri kadar su ekleyerek yoğurmaya devam edin. İdeal kıvam hamurun elinize yapışmadığı kıvamdır. Daha sonra hazırladığınız hamurdan minik parçacıklar alarak avucunuzda yuvarlayın ve yağlanmış tepsiye dizin.
Herbir parçanın üzerini parmağınızla bastırarak şekil verin.


Yemeğinizi 175 C ye ayarlanmış fırında üzeri kızarana kadar pişirin. Bu sırada tatar böreği tarifinde olduğu gibi 1-1,5 litre su ile 1/2 çay bardağı sıvı yağı kaynatın. Yemeğiniz fırından çıkar çıkmaz üzerini hazırladığınız yağlı su ile ıslatın ocakta suyu bir miktar buharlaştırın.

Afiyet olsun :)

7 yorum:

Adsız dedi ki...

Fatmaaaa ,ellerine sağlıkk... Bunlar ne güzel tarifler.Güralp şef ise sen büyük şef olmalısın. Sevgiler.Anne IŞIK

Damak Tadı dedi ki...

Canım bunlar nedir böyle aman tanrımmmm,imdatttt.Bakın burda neler var ilk kez görüyorum ve yine gözler dışarı fırlamış gibi,biri gözlerimi içeri itsinnn.
Tek kelime ile superrrrr superrrrr
ve yine superrrrrrrr...
Ellerine sağlık canım,bu arada ismin Işıl mı yoksa Fatma mı??
Bilgi verirsen sevinirim ve hemen seni öperim.
Harika bir hafta diliyorum..

isil dedi ki...

:) Gulcum,ne eglenceli bi insansin, ayrica hemen opucuk istiyorum :) damak-tad'a da yazdim, biz isil, fatma, guralp, asli ve gulsum ayni laboratuarda calismis arkadaslariz. bazilarimiz su anda universite disinda, bazilarimiz ise hala okulda. posted by kisminda kimin ismi yaziyorsa, tarif onun. posted by isil yazanlar benim tariflerim canim. seni cook opuyorum.

isil dedi ki...

Gulcugum,
Poliler ekibini yazarken, Saniye'cik cikmis aklimdan. (eeee, tarif goremeyince :P)

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Işıl'cığım,
Ben bu polilere bayılıyorum desem.))Sen ne dersin bana.))Bayıl bayıl nasılsa laboratuardayız bi zseni hemen ayıltırız mı diyorsunuz hep bir ağızdan.))Hangi çeşit laboratuar olduğunu sordum mu bak,nasılsa işe yarar diye düşündüm.Ayıldım şimdi dimi,o zaman poliler lütfen sıraya geçin hepinizi ayrı ayrı öpmek istiyorum.Sizi gidi şekerler sizi.Bu Gombak'a biz hasta olduk desem inanmayacaksın ama öyle gerçekten.Şimdi birer çıktı aldım kızlara da deneyeceklermiş.Kaçıyorum şimdi bana sesleniyorlar,çok öperim hepinizi ,,kendinize iyi bakın.

Sevgilerimi gönderiyorum hazır olun..

Adsız dedi ki...

bir muhteşem çalışma daha izledik fatma hanımdan..bu yeşil ufak arkadasları tahin pekmeze banarak yemek fatma hanım kadar güzel oluyor efendim..allah basımızdan eksik etmesin ne diyelim..

Adsız dedi ki...

MÜKEMMEL OLMUŞ ELİNİZE SAĞLIK HİÇ DUYMAMIŞTIM BU YEMEĞİ HEMEN DENEYECEĞİM