22.09.2006

Havuçlu Kek


Bugün yeni aldığımız midi fırını denemek için kek yaptık. Gayet başarılı bir çalışma oldu:)) İşte size basit bir kek tarifi...


Malzemeler

* 2 yumurta
* 1.5 su bardağı toz şeker
* 1/2 su bardağı sıvı yağ
* 1.5 su bardağı süt
* 3 su bardağı elenmiş un
* 1 paket vanilin
* 1 paket kabartma tozu
* 3 orta büyüklükte havuç


Hazırlanışı


Önce yumurta ve şekeri beyaz renkli bir köpük oluşana kadar çırpın.
Ben bunun için Işılcığımın hediye ettiği mikseri kullandım.Bu sayede artık çok daha kolay ve hızlı bir şekilde kek yapabiliyorum..Işılcım tekrar teşekkür ederim...
Hazırladığınız karışıma sıvı yağ ve sütü ekleyerek tekrar homojen bir karışım elde edene kadar karıştırın. Son olarak vanilin, kabartma tozu ve unu ekleyerek karıştırmaya devam edin. Rendelenmiş havuçları da kek hamurunuza ekleyerek yağlamış kek kalıbınıza hazırladığınız karışımı dökün. Kekinizi ortalama 45 dakika 180 C fırında pişirin. Bu süre içinde bazen kekin üzeri yanabiliyor. Bu nedenle kekiniz pişerken kontrol ederseniz, yanmasını önlemek için midi fırınınızın üst ısıtıcısını gerektiğinde kapatabilirsiniz.

Afiyet olsun :)
Fatma

4 yorum:

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Polilerim,
Hepinize ayrı ayrı hayırlı ramazanlar diliyorum.

Işıl'cığım,tatlım kekin de kek hani
ohhh maşaallah sana..Çok da güzel kabarmış üstelik hafif de olmuş çaktırmadan tadına baktım da canım.
Ellerine sağlık canım,çok güzel bir hafta sonu diliyorum.Kocaman öpüyorum,kendinize iyi bakın..
Sevgilerimi gönderiyorum..

isil dedi ki...

Fatmacim canim,
Utandiriyorsun beni. Gule gule, guzel gunlerde kullanin insallah, bebeklerine mamalar yap onunla...Keke de kupana da bayildim Pardon, ODTUlu muyuz acibaaaa? :P
Ayrica midi firininizi da gule gule kullanin canim. Hep birlikte hayrini gormek dilegiyle :)
Coook opuyorum!

Adsız dedi ki...

muazzam bi çalışma evimizin direğinden..kendisinin ellerine sağlık diyorum ömür boyu başarılı çalışmalarıyla hayatımıza tat katmasını diliyorum...ve de jötem

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.