19.02.2007

Kakaolu Elmalı - Havuçlu Kek




Malzemeler:
  • 2 yumurta
  • 2 sb toz şeker
  • 1/2 sb sıvı yağ
  • 1 sb yoğurt
  • 1/2 sb süt
  • 4 sb un
  • 1 paket vanilin
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 1/2 kahve fincanı kakao
  • 1 sb havuç rendesi
  • 1 sb elma rendesi (sert elma)
  • Pudra şekeri
Yumurta ve şekeri derin bir kapta beyaz renkli bir köpük oluşana kadar mikser ile karıştırdım.
Buna sıvı yağ, yoğurt ve sütü ekledim ve karıştırmaya devam ettim. Daha sonra un, vanilin, kabartma tozu ve tarçını ekledim. Son olarak elma ve havuç rendesini ve kakaoyu da kek hamuruna ekledim ve karıştırdım (çok fazla değil).
Yağlanmış ve un serpilmiş kek kalıbınına hazırladığım karışımı döktüm ve 45-60 dakika kadar 180 C fırında pişirdim. Kek piştikten sonra üzerini pudra şekeri ile süsledim.Türk kahvesi ile birlikte yemesi de gayet güzeldi.


Afiyet olsun :)
Fatma

10 yorum:

umran dedi ki...

ellerine saglik canim.kahve kopuklu kopuklu ne guzel gorunuyor canim istedi biran.sevgiler

Safran dedi ki...

Ellerinize sağlık, görüntüsü bile güzel, sevgilerimi gönderiyorum :)

Hesna dedi ki...

kekte kahvede çok güzel görünüyor elinize sağlık.

Bende beklerim bloğuma...
Hesna

Fatma dedi ki...

Umrancım merhaba..Teşekkür ediyorum yorumun için. Keşke ikram edebilme şansım olsa sana..
Sevgilerimle
****
Sevgili Safran ve Hesna blogumuza hoşgeldiniz..Tabiiki bizde sizleri ziyaret edeceğiz..
Sevgilerimizle

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık, çok güzel gözüküyor.

sevdamavisi dedi ki...

sevgili Fatma,
ellerine sağlık kek çok güzel. hele de Türk kahvesini gördüm ya nasıl canım çekti bilemezsin. sevgiler

Elif dedi ki...

keke bak aman allahim super olmus canim ellerine saglik

Adsız dedi ki...

keki denedim lezzeti güzeldi fakat sizin kekiniz kadar kabarmadı neden olabilir?

Fatma dedi ki...

Merhaba;
Sizin yaptığınız kek neden kabarmadı bilemiyorum ancak nasıl yaptığımı ayrıntılandırabilirim.Ben keki büyük fırında pişirdim.(Daha önce davul fırın kullanıyordum ve kabarmıyordu)..Ayrıca kullandığım kek kalıbıda ince..(Kalın kek kalıbımda var ancak onda ortası pişmiyor ve az kabarıyor)..kek hamurunu hazırlarken çok fazla karıştırmamak gerekiyor..Yani homojen olduğunu düşündüğünüz an karıştırmayı bırakmanız gerekiyor. Aklıma bunlar geldi..Umarım yardımcı olabilmişimdir..
Mutlu yıllar..

tercüme dedi ki...

elinizesaglikcokguzelolmus