27.02.2007

Fırında Köfte


Bu yemeğin tarifini tv den almıştım. Eğer küçük köfteler yapmaya üşeniyorsanız bu yemeği denemelisiniz. Kızartma olmaması da ayrı bir avantaj tabiki..

Malzemeler:
  • 1/2 kg kıyma
  • 1/2 paket köfte harcı(knor)
  • Kuru ekmek içi(dilediğiniz miktarda)
  • 1 çaybardağı ılık su
  • 1-2 yumurta
  • 1-2 tatlı kaşığı nane
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 sb kaşar rendesi
  • Kekik
Sosu için:
  • 2 domates
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası (isteğe göre)
  • Maydanoz
  • Tuz
Kıyma, knor köfte harcı, yumurta, ıslatılmış ekmek içi, su, tuz ve naneyi derin bir kapta karıştırdım ve yoğurdum. Hazırladığım harcı iki parçaya böldüm. Yağlanmış borcama köfte harcının birini yaydım. (Bu sırada harcın elinize yapışmaması için elinizi ıslatabilirsiniz.) Üzerine kaşar rendesini döktüm ve bununda üzerini diğer köfte harcı ile kapattım. Son olarak fırça ile köftenin üstüne az miktarda yağ sürdüm ve kekik serptim. 200 C ye ayarladığım fırında 40 dakika kadar pişirdim.
Sosu için 2 adet rendelenmiş domatesi sıvı yağda iyice kavurdum ve koyu kıvam elde etmek için domates salçası ekledim. Evde maydanoz olmadığı için ben kullanmadım. Köfteyi servis ederken üzerine sosu döktüm.

Afiyet olsun :)
Fatma

11 yorum:

Adsız dedi ki...

Kardesim,
Cok pratik olmus. Tam bize gore. Zira o kadar alistim ki eve gidince yemeklerin hazir onumuze gelmesine,kayinvalidem gidince napicaz bilmiyorum. Operim yanaklarinizdan...

Fatma dedi ki...

Nihancım;
İşten geldiğinde evde yemeğin hazır olması gerçekten büyük nimet:))Çok arayacaksınız bu günleri:)
Canım çok öpüyoruz sizi..Kayınvalidene çok selamlar..

Adsız dedi ki...

merhaba, şahane bir tarif olmuş. Ellerinize sağlık. Ben üstündeki domates sosuna bittim :))

sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Ellerinize saglik, kofteleri ayri guzel, borek ayri. Vallahi borekte gozum kalmadi desem yalan olur, ellerinize saglik. Her zaman gorusebilmek icin sizi linklerime ekliyorum musadenizle. Sevgi ve selamlar, iyi hafta sonlari

Adsız dedi ki...

Fatma'cığım ellerine sağlık canım.Işıl'cığımı ve seni öpüyorum.
BEYHAN

umran dedi ki...

pratik guzel bir tarif paylastigin icin tesekkurler..

Adsız dedi ki...

Işıl'cığı,Fatma'cığım hiç sesiniz çıkmıyor?Öpüyorum sizi...

BEYHAN

Adsız dedi ki...

Hımmmmmm ellerinize sağlık. Hem tam damak tadımıza göre hemde pratik daha ne olsun ki. Enfes görünüyor...
Sevgiler.......

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Canım köfte nefis olmuş ellerine sağlık.
sevgiler…

Adsız dedi ki...

Fatma'cığım,
Hem nefis hemde çok pratik olmuş ellerine sağlık tatlım..

Sana ve ailene güzelliklerle dolu bir hafta diliyorum ve kocaman öpüyorum seni..

Işıl'cığım canım senide çoook öpüyorum ve geleceğiniz günleri büyük bir heyecanla bekliyorum tatlım..

Gül/d.tadı

MELEĞİN DÜNYASI dedi ki...

Çok güzel olmuş ellerinize sağlık.Sevgiler