16.12.2005

Tatar


Tatar, Isparta'da cokca sevilen bir makarna yemegi. Adina neden "tatar" denildigini bilmedigim icin internette biraz arastirma yaptim. Erzurum ve cevresinde tatar boregi denilen ve ayni sekilde yapilan bir yemek oldugunu ogrendim. Yalniz o tarifte makarna yerine ucgen seklinde kesilmis, (elde acilmis) yufkalar kullaniliyor. Ben bugun Cem ile yaptigimiz tatar tarifini veriyorum.

Malzemeler (4 kisilik)

1 paket fiyonk makarna (bu yemegin olmazsa olmazi fiyonk makarna :))
1/2 kg kiyma
2 sogan
Yogurt
Maydonoz
Sarimsak
Salca

Buyukce bir tencerede su kaynatilir, icine tuz ve biraz da sivi yag eklenir. Makarnalar bu suda haslanirken, bir yandan da bir tavada 2 sogan kavrulur, uzerine kiyma eklenir. Kiymalar pisince tavaya ince ince kiyilmis maydanozlar eklenir. Haslanan makarnalarin uzerine sirasiyla kiyma, sarimsakli yogurt ve salcali yag dokulerek servis edilir. Gelelim yemegin onemli noktalarina, makarnalar suzulurken biraz sulu birakilmali, ayrica suzuldukten sonra yagda kavurmayacagiz. Simdiye kadar yedigim tatarlarin icerisinde en guzeli Tamer'in yaptigi idi. Ama bu yaptigim da ona yaklasmistir sanirim :)

Afiyet olsun!

5 yorum:

Adsız dedi ki...

Yaklasmak ne kelime, bence gecmis bile gorunuyor...
En guzel tatar, henuz yememis oldugum tatardir :) Tamer

Hülya YILMAZ dedi ki...

Merhaba ziyarete geldim...
Makarna çok güzel görünüyor. Zaten makarnayı kim sevmez ki? Afiyet olsun.
Gelelim takıya:
Takı malzemeleri Kızılay'da İzmir Cad.nde Erdoğan Düğmede her tür malzeme var. Gidebilirsen, Ulus'ta sebze halinin arkasında Sulu Han'da hem çeşit çok, hem de ucuz. Ben ise Çayyolu tarafında oturuyorum, buralarda da birsürü incik-boncuk satan yerler var, oralardan alıyorum.
İstediğin her konuda yardımcı olurum. Bir mail göndermen yeter...
hulyayilmaz@gmail.com

Elif dedi ki...

Işılcım aramıza hoşgeldiniz:) En sonunda güzel yemek sitenizle buluştuk. Sizin siteyi de hemen 'diğer aşçılar' listemize ekleyeceğim. Bu arada yayınladığın tariflerin hepsi birbirinden güzel, ellerine sağlık canım.

Adsız dedi ki...

merhaba,ben antalyaliyim.ve bu tatar yemegi bizde de cokca yapilan ve severek yenilen ir yemektir.
sadece sununmda kucuk farklar var.o kadar.ama genel anlamda ayni.
elinize saglik.
sevgiler

MUTFAK SAYFASI dedi ki...

Isil merhaba
tatar isimli makarna yemegi tarifini okuyunca cocuklugum aklima geldi. Annem makarnayi sadece ve sadece bu sekilde pisirirdi. Vitamini suyunu süzünce gidermis, o zaman da bir manasi kalmazmis. Oysa ben hep filmlerdeki susuz, ketcapli makarnalara özenirdim. Cocukluk iste... O günleri hatirlattin bana ama bu yemegin ismini bu sekilde duymamistim. Bende simdi ara sira yapiyorum ve cok seviyorum. Ellerine saglik, paylasimin icin tesekkürler- selamlar-suna