12.12.2005

Firinda Kabak Tatlisi



Pazar gunu Yuzuncu Yil pazarindan aldigim kabaklardan degisik bir tatli yapmak isterken aklima Sofra dergisinin Aralik sayisinda gordugum bu guzel tarif geldi, hemen denemeye karar verdim. Aslinda, tarifte kullanilan kabak "kucuk balkabagi" adi verilen bir cinsmis, hic gormemistim. Ben Adapazari kabagi kullanarak yaptim. Balkabagi beta-karoten icerdigi icin cok yararli bir besinmis. Linki kullanarak kabagin ve bircok besinin faydalarina bir goz atabilirsiniz. Tarifte kullanilan badem yerine ceviz kullandim. Ayrica karanfil ekledim. Cok guzel bir tat veriyor, tavsiye ederim.


Sıra geldi tarife:
  • 1 kg kabak
  • 3 su bardagi seker
  • 10 adet kuru incir
  • 2 avuc kuru üzüm
  • 1 tatli kasigi tarcin
  • 2-3 karanfil
  • Süslemek icin ceviz ve kaymak

Bir firin kabina kabaklari dograyip koyun. Uzerine sekeri ekleyip biraz sulanmasini bekleyin. 200 derecedeki firinda 30-40 dakika pisirin. Kabaklar hafif yumusayinca küçük küçük dograyip yikadiginiz incirleri, üzümleri, tarcini ve karanfili ekleyip tekrar firina verin. (Bu asamada kucuk tereyagi parcalari koyuluyor, ben eklemedim) Zaman zaman tatliyi dibinde kalan sekerli su ile islatin. Kabaklar iyice pisince firindan alip sogutun, uzerine ceviz serpip kaymak ya da krem santi ile servis yapin.

Afiyet olsun!

8 yorum:

Adsız dedi ki...

Işılcığım ellerine sağlık o ne güzel görüntü öyle.Yutkunmaktan bi hal oldum.

Adsız dedi ki...

Güzel olmuş kanka...ama yiyemedikten sonra :(

Güralp

Adsız dedi ki...

oooooo ne güzel yauwwww

Mehmet Dogan

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık Işıl...

Teoman Tinçer

Adsız dedi ki...

Süper yemek, hem de sağlıklı. Ben bile beğendim.

Martin

Adsız dedi ki...

Tarifte anlatilanlari adim adim hatirliyor, sonuc fotografini aklimdan cikaramiyorum. Gelecekteki sisman ama saglikli fotografimi ise simdiden gorebiliyorum...:)

Tamer

Adsız dedi ki...

canım, ellerine sağlık, mukemmel gorunuyor..keske evde kabak olsaydı da deneseydim.. cok canım cekti.ankaraya gelince yaparsın artık bize:)

Adsız dedi ki...

ben özge... kabak tatlısı ve site heyecanıyla adımı yazmayı unutmusum!!