1.02.2006

Peynir Suflesi


Biricik ev arkadaşım, Yelizcim bizlere yılbaşı için peynir sufle yapmıştı. Çok iştah açıcı görünüyor değil mi.. Hepimiz bayıldık. Herkes çok rahat yapabilir, çünkü çok pratik bir börek. Aniden misafiriniz mi geldi, ne olcak şimdi demeyeyin. Bi koşu gidip üç yufka alın yeter... Ama yufkalar incecik olsun. o yüzden önceden ya çok süper bi yufkacı bulun ya da acil hamur açmayı öğrenin. Ne yapalım bazen yemek yapmak, sevdiklerimizle paylaşmak emek ister..
Malzemeler
  • 3 adet taze yufka
  • beyaz peynir
  • kaşar peyniri
  • 1/2 lt süt (2.5 su bardağı)
  • 2 yumurta
  • 1/2 çay bardağı sıvı yağ

Borcamı yada orta büyüklükte bir tepsiyi güzelce yağlayalım. Bu yağı ayrıca kullanalım(çay bardağındakini kullanmayalım). Yufkamızın birini alıp borcamın içine yayalım. Aman kenarları dışarıda kalacak unutmayalım. En son onları bohça gibi kapatacağımız için öylece bırakalım. Bir tasta sütü, yağı ve bir yumurtayı iyi ce karıştırıp bir yemek kaşığı yardımıyla az miktarda yufkanın tepsinin içinde kalan kısma ıslatacak şekilde sürelim. Diğer yufkayı alıp gelişi güzel parçalayıp borcamın içine koyalım. Tekrar yufkayı karışımımızla iyice ıslatalım ve içine beyaz pernir&kaşar karışımımızın yarısını koyalım. Aynı şekide son yufkamızı da yapalım. Islatıp peynirleri koyalım. Sonra en dıştaki yufkayı bohça gibi kapatalım. Elimizde süt karışımından biraz kalmış olması gerekiyor. Ona bir yumurta daha kırıp çırpalım. Onu da en üste güzelce yedirelim. Daha önceden ısıttımız fırında pişinceye kadar tutalım. Her fırında pişirme süresi farklı olduğu için artık o kadarını da siz anlayıverin bizim becerikli okuyucularımız.

10 yorum:

Adsız dedi ki...

Yeliz hanım peynirli böreği sufle diye yedirmek...Ayıp oluyor ama:)

Adsız dedi ki...

Merhaba, ben de bir önceki yoruma katılıyorum. Tarif içinde belirttiğiniz gibi lezzetli bir peynirli börek bu. Sufle tarifi arayanları yanıltabilir..Elinize sağlık..

Adsız dedi ki...

Merhaba, ben de arkadaşlara katılıyorum. Suflenin ne olduğu google'a "sufle" yazılıp kolayca bulunabilir. Bu bildiğimiz peynirli börek...

isil dedi ki...

site sahiplerinden biri olarak ben de bu tartismaya dahil olmak istiyorum. benim de bildigim kadariyla sufle tarifi boyle olmaz ancak saniye'nin de bir bildigi vardir elbet. sitecek bir karara varirsak tarifin adini degistirebiliriz.
sevgiler

Adsız dedi ki...

Arkadaşlar bence de adına değil tadına takılın...Herkese afiyet olsun...

Adsız dedi ki...

sanis hanim, "ama siz ne olarak yemek isterseniz yiyebilirsiniz. bizim için farketmez..." tarzi bir yaklasim sunmanin, ve de yeliz hanim, bunu "adına değil tadına takılın" yaklasimi ile desteklemenin internet ortaminda bizlere bir fayda saglamayacagini dusunuyorum. Cunku ben sitenizi "peynirli sufle" diye aratirken buldum ve de gercek bir peynirli borek ile karsilastim. Ben de duzenli olarak yemek bloglarini takip ediyorum ve su anda ogrendigim guzel yemeklerin cok buyuk bir kismini bu bloglardan ogrendim. Ben bu yemegi yapmadan tadini nereden bileyim ki bana adina degil tadina takilin demissiniz. E yapmak icin de dogru tarifleri bulmam gerek... Degil mi?

Adsız dedi ki...

Ben de son yazan arkadasa katılıyorum. Sanis hanım sizin ve arkadasınızın tarzı hic hos degil. Biz bu bloglara guzel tarifler ogrenmek için "takiliyoruz". Bizim icin farketmez gibi ukalaca tavirlar da hic yakismiyor. Bir yanlis varsa duzeltilmeli Isil hanimin da dedigi gibi.

Elif dedi ki...

Ben aslina bakarsaniz fotograftaki peynirli borek mi peynirli sufle mi anlayamadim!? "Blurred" bir calisma olmus, resimden secemiyorum guzel suflenizi. Sevgili Sanis, peynirli suflenizden tekrar yaptiginizda ismini degil resmini degistirirseniz biz sitenizi takip edenler cok seviniriz:)
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it apple greens golf course Leather laptop sleeve Sunchaser rv awnings on sale Infiniti part qx56 jewelry party cloudcroft handbag purse parties new mexico houston used mazda Security systems keyless entry system motorcycle security bookcase for paperback books Quit smoking poster kansas city How to pick a financial advisor aston martin concept cars Aston martin vanquish windscreen cover

Adsız dedi ki...

İşte gerçek bir peynirli sufle tarifi!!!
Malzeme:

* 1 yufka
* peynir (istenilen türde. birkaç çeşit de olabilir)
* rendelenmiş kaşar peyniri
* 3 yumurta
* ½ lt. süt
* 50 gr. kadar tereyağı

Yapılışı: Yuvarlak borcam sıvıyağla yağlanır. Yufka içine didilir. Üzerine bolca rendelenmiş peynir serpilir. Yumurtalar ayrı bir kapta çırpılır, süt eklenerek tekrar çırpılır ve peynirlerin üzerine dökülür. Bir gece buzdolabında bu şekilde bekletilirse iyi olur ama ben sabah hazırlayıp 3 saat kadar beklettim. Yine de başarılı oldu. Önceden ısıtılmış fırına koymadan, üzerine tereyağı parçaları konur. Rendelenmiş kaşar serpilirek pişirilir. Sufle fırında pişerken işte böyle kabarır ama sonra doğal olarak söner:(