20.02.2006

Patates Çorbası


Selamlar...
Canınız çorba çekti ve evde malzeme olarak fazla bişey kalmamışsa sizlere çok güzel bir seçenek sunuyorum. Tarifi evimdeki çook eski bir yemek kitabını karıştırırken buldum.

Malzemeler
  • 3-4 adet orta boy patates
  • 1 adet büyükçe kuru soğan
  • 1 çorba kaşığı un
  • 1.5 lt kadar su
  • Bir tutam karabiber
  • iki çay kaşığı tuz
  • Bir miktar sıvı yağ

Yapılışı

  • Tencereye yağı koyup kızdıralım.
  • İçine un atıp kavuralım.
  • Rendelenmiş soğanları da atalım ve biraz kavuralım.
  • İçine suyumuzu ve soyulup küp küp doğranmış patatesleri içine atıp eriyinceye kadar pişirelim.
  • Blender yada süzgeçten geçirip içine tuzu ve karabiberi de atıp bir taşım daha kaynatalım.

Not: Daha da lezzet vermek isterseniz biraz pul biber ve tereyağını kıdırıp üzerine gezdirebilirsiniz.

Afiyetler olsun efendiiim....

23 yorum:

isil dedi ki...

Saniyecim,
Ellerine saglik, ben cok severim patates corbasini, eminim cok lezzetli olmustur. Ben sut de koyarim icine. O da guzel olur.

Nilay dedi ki...

Sevgili Işıl ve diğer blok editörleri, hepinizin dünya kadınlar gününü kutlarım.
Sevgiler
Nilay

Safran dedi ki...

Işıl'ın şahsında tüm blog editörlerinin dünya kadınlar gününü kutlarım...Sevgiler...

Safran

HULYA dedi ki...

Sevgili Işıl,
Bloğumu ziyaret ettiğin için çok teşekkürler.Yine beklerim.Bloğunuz çok güzel tariflerin hepsi çok lezzetli ve pratik görünüyor.Özellikle patates çorbasını mutlaka deneyeceğim.Seni ve diğer blok editörlerini kutluyorum. Ellerinize Sağlık:-)MUTFAKTA BİRİ Mİ VAR???

Adsız dedi ki...

Gençler valla çok ayıp oluyor. Bu kadar genç , onca zamandır bir kap yemek yapıp şuraya koyamadınız. Patates çorbası görmekten bi hal olduk.Bekliyoruz.

Adsız dedi ki...

Bi yerden saliverince demek ki, bir daha toparlamak zor oluyor. Toparlanip kendinize geliniz, yeni yemekler bekliyor ve istiyoruz.

Elif dedi ki...

ya anlamiyorum cok da kalabaliksiniz ama kimse tarif koymuyor?! hayret bisey:)

BEN dedi ki...

Bu gün işe yeni başlayan arkadaşlarımızdan Aslı'ya diyetyemekleri gösterirken "bende arkadaşlarımla böyle bir site yapıyorum " dedi. Bende ona "yoksa sen polimisin "dedim. "Evet" dedi.
Poliler ekibinizden biri elimzde haberini olsun:)

Adsız dedi ki...

Canimiz artik maalesef patates corbasi cekmiyor, yani kal geldi ohaa falan oluyorum yanee...yeni bisi post edin suraya bagirtmayin beniii

Adsız dedi ki...

Poliler labta kilitli kaldı herhalde. Bir türlü mutfağa geçemiyorlar. Bu kadar insan, yazık valla...

Adsız dedi ki...

hala bekliyoruz ne varmis bakiiim? peeeteteees corbasiiii!?!!!

Damak Tadı dedi ki...

Selam Işıl,
Harika bir çorba tarifi,hem pratik hemde besleyici bence.Ellerine sağlık canım.

Karayemiş yazdığın gibi yiyince dişleri boyar.Hemende çıkmaz zaten
fırçalamaya ragmen..


sevgilerimle,

Damak Tadı dedi ki...

Tek kelime ile süper bir çorba..Hem kışın hemde yazın bence harika olur.Çorba olmazsa olmazlar arasındadır benim için.
Ellerine sağlık canım.

Selamlar

Damak Tadı dedi ki...

Günaydın Işıl'cığım,

Sesin çıkmayınca merak ettim,umarım herşey yolundadır.

Çok selam,öpüyorum..

Sevgiler

Gül

Damak Tadı dedi ki...

Selam Işılcım,
Çok sevindim canım iyi olduğuna ve en önemlisi sevdiğinin yanında olman.Benim içinde gezersin artık,
bol bol resim çekmeyi sakın unutma
sonra bizler için yayınlarsın.Şimdi
S.P soğuk olur aman dikkatli olcanım.
Sana iyi tatiller diliyorum canım.

Sevgiyle kal..

Damak Tadı dedi ki...

Işıl Tatlım,
Hoşgeldin yuvana canım..İnsan yurt dışına çıkıp geldikten sonra bihoş oluyor dimi.??Yoksa sende öylemi oldun.Ben her gidişimin arkasından aylarca yaveler dururum gittiğim yerleri.((((
Canım önemli olan mutlu bir şekilde dönmendi senin,çok öeperim seni.

görüşmek dileği ile..artık elinin tozu ile hemen mutfağa.)))

Damak Tadı dedi ki...

Canım,
Senin ve ailenin Kandilini kutluyorum.

Sevgiler

Damak Tadı dedi ki...

Işıl'cığım canım,
Yorumların için teşekkürler,kendine çok iyi bak canım.

İyi akşamlar,sevgiler..!

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Işılcım,
Sana ve ailene çok güzel bir hafta sonu diliyorum canım.Her şey gönlünce en güzelinden olsun.
Kendine iyi bak.


Sevgilerimle

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Işılcım,
Sana harika bir hafta diliyorum,umarım her şey superrrr olur.

Sevgiler

Adsız dedi ki...

Excellent, love it!

Adsız dedi ki...

Keep up the good work phone tools Insurance interest mortgage

Adsız dedi ki...

Useful information. Lucky me I discovered your website by accident, and I'm stunned why this accident did not happened in advance! I bookmarked it.