9.02.2006

Tantuni



Geçen gün laboratuvarda arkadaşım Ceren'le tantuninin nasıl yapılacağını konuştuk. Ceren'in eşi Volkan, Mersinli. Aşağıdaki tarif biraz Ceren'den öğrendiklerimden biraz da internetten araştırdıklarımdan oluştu. Klasik tantuni tarifi için buraya bakabilirsiniz. Resim için Cem'e tekrar teşekkürler.

Malzemeler (4 kişilik)
  • 1/2 kg biftek
  • 2 domates
  • 2 biber
  • 1 soğan
  • Maydanoz
  • Sumak
  • Tuz-Karabiber
  • Lavaş Ekmeği (kebapçılardan alınabilir)


Önce biftekleri bölebildiğimiz kadar küçük parçalara bölelim. Kıymadan biraz büyük olmalı. Böldüğümüz etleri haşladıktan sonra çok az sıvı yağ eklediğimiz teflon tavaya koyalım. Etleri biraz kavurduktan sonra üzerine küçük küçük böldüğümüz biberleri ve kabuğu soyulmuş domatesleri ekleyip biraz daha pişirelim. Üzerine karabiber ve tuz ekleyelim.
Ayrı bir tabakta soğanı yarım ay şeklinde ince ince doğrayıp sumak ve maydanozla karıştıralım.
Tantuniyi servis ederken lavaşa önce soğanı sonra etimizi koyalım.

Klasik bir tantuni tarifi değil ama biz şalgam suyu ile yerken çok zevk aldık. Denemenizi öneririm.

Afiyet olsun!

10 yorum:

Adsız dedi ki...

Işılll çok canım çekti. Bana da yap bundan.Yarasın kuzularıma.

Adsız dedi ki...

Işıl senin tantunide çok güzel görünüyor. İlk fırsatta denemeliyim:)

Adsız dedi ki...

Resimde gördüğünüz Tantuni'yi ben yedim ;) [sefam olsun...]

Adsız dedi ki...

canım,
mukemmel bisey olmus .. tebrik ediyorum valla acayip guzel yemekler yapıyorsun, sunumun da cok sanatsal..kardes..sen gel biz bi yemek konsepti olusturalım, isler yapalım ist.te, ne dersin?:))
ozge

Elif dedi ki...

Işılcığım,
Gerçekten görüntü harika, ellerine sağlık. Yemek sitelerindeki en önemli unsurun özenle çekilen fotoğraf olduğunu düşündüm hep. Bu muhteşem tantuniyi görüntüleyen Cem'e de teşekkürlerimi gönderiyorum.
Çok çok sevgi, pek çok öpücük:)

Fatma dedi ki...

Işılcım yaptığın yemeklere ve bunları sunmana hayranım. Her yemeğini gördüğümde mutlaka bende yapmalıyım diyorum. Ellerine sağlık canım..Bu arada aşure tarifini de 4 gözle bekliyorum.

Adsız dedi ki...

Işılcım Mersin'de çok tantuni yemiş birisi olarak bu görüntüyü muhteşem buldum. Hatta haftasonu tantuni yiycem karar verdim(yerini tutmaz ama seninkinin)..
Ellerine sağlık canım, süpersinn.
Gülsüm

isil dedi ki...

Canlarim,
Begendiginize cok sevindim ancak butun marifet Cem'in. O guzel fotograflar cekmese boyle begenmeyebilirdiniz.

Adsız dedi ki...

Bravo... Harika olmus, ellerinize saglik Isil Hanim. Cem Bey, resim icin ayrica tesekkurler ;-)

Pitircik dedi ki...

Merhaba Isil,
Tantuniyi ben de universite yillarimda cok yerdim. Senin tarifi gorunce coktandir yemedigim ama tadini cok sevdigim tatuniyi hatirladim. Tarifi de cok kolaymis. Mutlaka deneyecegim. Ellerine saglik:)
Sevgiler...