28.09.2008

Fırında Çipura & Cevizli Roka Salatası


Bugün, hafif ve kolay bir akşam yemeği hazırladım.

Malzemeler
( Balık )

  • 3 adet çipura
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 adet domates
  • 1 adet sivri biber
  • 1 adet limon
  • 1 diş sarımsak
  • 3 adet defne yaprağı
  • Tuz, Karabiber
  • Zeytinyağı





Balıkçıda temizlenmiş olan balıklar güzelce yıkanır ve kurulanır. Tepsiye fırın kağıdı veya alüminyum folyo serilir ve 2 çorba kaşığı kadar zeytinyağı sürülür.
Her iki tarafında da bıçakla kesikler oluşturulan balıkların içine sarımsak sürülür, tuz ve karabiber serpilir ve 1 adet defne yaprağı yerleştirilir.
Domates, soğan ve limon daire şeklinde doğranır. Tepsiye önce balıklar yerleştirilir ve tepsinin boş kalan bölümlerine ve balıkların üzerine sebzeler yerleştirilir.
Balıkların üzerine zeytinyağı sürülür, tuz ve karabiber serpilir. 235 C ısıtlımış fırında 40 dakika kadar pişirilir.



Malzemeler (Salata)
  • 1 demet roka
  • 3 adet domates
  • 1 adet kuru soğan
  • Ceviz
  • Zeytinyağı, Tuz, Limon


Afiyet olsun:)

Fatma




6 yorum:

Adsız dedi ki...

Heyyyooo, kardesimin donusu muhtesem olmus:))

Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

Sevdiklerinizle birlikte mutlu ve huzurlu bayramlar.
Sevgiler
Balıklar da enfess olmuş. Ellerinize sağlık.

Fatma dedi ki...

Nihancım; 9 günlük bayram tatili sayesinde tekrar buraya vakit ayırma fırsatım oldu. Teşekkür ederim canım..Birlikte yeriz inşallah bir dahaki sefere...Çok öpüyorum..iyi bayramlar...

Adsız dedi ki...

Sevgili Fatma, başlık çok güzel olmuş Polilerin her biri bir yerde.İyi ki varsın ve devam ettiriyorsun.Burada bu güzel yemekleri görmek mutlu etti beni.Ellerine sağlık.Gözlerinden öpüyorum.Kezban

Fatma dedi ki...

Merhaba Kezban teyzecim;
Öncelikle geçmiş bayramınız kutlu olsun..Poliler İstanbulda, Kocaelinde , Ankarada malesef:(( Yoğun iş-okul tempolarımızdan vakit ayırabildikçe bu siteyi devam ettirmeyi çok istiyorum..Işılcım ve arkadaşlarımıda aktif katılım için ikna edicem inşallah..Çok teşekkür ediyorum güzel yorumlarınız için..Ellerinizden öpüyorum..

Adsız dedi ki...

Fatmacim,

Ellerine saglik, harika olmus hersey. Sayfanin yeni gorunumu, yemekler hersey. supersin. bizi miskinlikten kurtardin canim benim. ben de en yakin zmanda bisiler yapayim.

Isil