3.12.2006

Kunta Kinte


Ben ortaokul hazırlıkta iken babam kalp krizi geçirmiş, by-pass ameliyatı olmak için İstanbul'a gitmişti, annemle birlikte. Biz anneannemle Isparta'da kaldık. Babam ve annemin yakın arkadaşları Süheyla Teyze her gün öğleden sonra biraz moral vermek amacıyla bize gelirdi, bazen bu kekle bazen de çok güzel bir poğaça ile (poğaçanın tarifini daha sonra yazacağım). O günlerde de çok meraklıydım yemeğe. Hem kekin hem de poğaçanın hemen tariflerini almıştım.
Bu tarif hem kolay hem de her zaman, her koşulda lezzetli oluyor. Mutlaka denemenizi öneriyorum arkadaşlar. Islak kek ya da browni adı ile de duymuş olabilirsiniz. Süheyla Teyzem Kunta Kinte diye öğretti bize :)
Kunta Kinte için malzemeler ve yapılışı:
  • 3 yumurta
  • 1.5 su bardağı şeker
  • 1.5 su bardağı süt
  • 2 su bardağı un
  • 125 g sana yağ (ben 1/2 su bardağı sıvı yağ koyuyorum)
  • 3 dolu yemek kaşığı kakao (aslında, ne kadar çok kakao, o kadar güzel bir kunta kinte, o yüzden istediğiniz kadar arttırabilirsiniz)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilin

Yumurta ile şekeri bolca çırptıktan sonra sütü, yağı ve kakaoyu karıştırıyoruz, ben bu aşamada bir de nescafe üçü birarada ekledim. Bu harçtan bir bardak ayırdıktan sonra unu, kabartma tozunu, vanilyayı ekleyip karışımı yağlanmış yuvarlak borcama döktüm. 180 derecede pişirdim (kaç dakika diye sormayın ama ilk yarım saat kesinlikle açmadım fırının kapağını). Keki fırından çıkarır çıkarmaz ayırdığımız harcı üzerine döktüm (bazıları keki kesip harcı üzerine öyle döküyor). Soğumasını bekleyemedik, çünkü çok güzel kokuyordu, ılıkken üzerine pudra şekeri serpip Atatürk Orman Çiftliği dondurması ile servis yaptım.

Atatürk Orman Çiftliği demişken, buranın sütü, yoğurdu ve en önemlisi dondurması ayrı bir yazının konusu olacak kadar özel. Bu konuyla bir ilgileneyim ben :)

Sevgiler,

IŞIL

9 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhabalar Isilcim,

Ellerine saglik cok guzel gozukuyor... Biliyor musun, benim Pervin teyzemin de Kunta Kinte adinda keki vardi.Tarifini tam hatirlamiyorum ama gorunusu ayni ve senin verdigin tarifteki gibi ustune unsuz karisimi dokuluyordu....Bu Kunta Kinte'yi en kisa zamanda deneyecegim insallah...

Kendine cok iyi bak,
Hande

Adsız dedi ki...

Işılcığımmmm dondurma kekin üzerine yerleştirmeliydiii ,dondurma iki misli kek iki dilim olmalıydı ve ben orada olmalıydımm.Eski günleri hatırlattın teşekkürler. K.Işık

Adsız dedi ki...

Merhaba,yemekler çok güzel

renkler dedi ki...

Islak keke bayılırım. Annem hiç yapmazdı ama yapan arkadaşları olurdu. Şimdi yapmak istiyorum ama şu 1 bardak sonra dökülen malzeme çiğ yumurta içeriyor değil mi? Bu biraz canımı sıkıyor. Bir de üzerine süt dökülen tarifler var ama onlar aynı tadı vermez herhalde. Ellerine sağlık...

isil dedi ki...

Merhaba Renkler,
Ben de dusunmedim degil bu soylediginizi, yumurtali karisimi keki firindan cikarir cikarmaz hemen uzerine dokuyorum, yumurtanin boylece tam olarak pistigini dusunuyorum. Ayni gun tuketmeye calisiyoruz, ayrica saklamak zorunda kaldigimda buzdolabina koyuyorum. Umarim sorunuza cevap verebilmisimdir.
Sevgiler,

Ferhanca dedi ki...

kekin çok güzel olmuş.. ben de yaparım ama yumurtayı çiğ tüketmememiz gerektiğnden ben yumurtayı o bir bardak üst için ayırıyoruz ya ayırdıktan sonra yumurta kırıyorum şüpe kalmasın diye..çiğ yemememiş oluyoruz..afiyet olsun..sevgiler..FERHAN

isil dedi ki...

Ferhan,
Cok tesekkur ederim, onerine uyacagim, yumurtasiz karisimi ayirmak daha saglikli.
Sevgiler,
Isil

isil dedi ki...

Aziz Bey,
Yemekleri begendiginize cok sevindim. Her zaman bekleriz

Damak Tadı dedi ki...

Işıl'cım tatlı meleğim benim...
Kunta kinteyi görünce dayım aklıma geldi birden ve çok güldüm..
Benim dayım Fen hocası Trabzon'da,bundan 10-12 yıl önce dayım bulunduğu okulda beceri dersi de veriyordu.(tam adını bilemedim sanırım uydurdum canım.Beceri dersi diye bir şey varmıdır da ayrıca haberim yok.Neyse sen anlamışındır)
İşte o derslerden birinde bu keki yapmışlar..Günlerden bir gün dayım bize İstanbul' geldiğinde bize bu keki yapmıştı..İnanır mısın tadını halen unutamadım..Yaparken çok gülmüştük,zira dayım bir bardak suyu alıp içemezken kek yapması bizim o an için tuhafımıza gitmişti..Hele benim dilime düşmüştü ki sorma gitsin..Şimdilerde ise oooooo neler yapıyor neler..

Canım bu nefis kekin bende böyle de bir anısı var.Kusuruma bakma canım çok yazdığım için..

Ellerine sağlık afiyetlr olsun tatlım benim..Seni çooookk seviyorum ve de kocaman öpüyorum sevgiyle hep mutlu kal bitanem..