18.12.2006

Mercimekli Bulgur Pilavı


Bitkisel proteinlerce çok zengin ve tam bir vejetaryen yemeği olan bu pilav tarifini sizlerle paylaşmak istedim, umarım beğenirsiniz...

Malzemeler:

  • 2 su bardağı esmer bulgur
  • 1 su bardağı haşlanmış yeşil mercimek
  • 1 büyük soğan
  • 2 yeşil biber
  • 2 domates
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 3 su bardağı su (et ya da tavuk suyu olursa daha lezzetli oluyor)
  • tuz-karabiber
  • sıvı yağ
Yapılışı:

Tencerede ısıttığımız sıvı yağın üzerine soğanımızı doğruyoruz, soğanlar biraz pişince yeşil biberimizi ve kabuklarını soyup doğradığımız domatesleri tencereye ekliyoruz. Salçayı da ekleyip biraz kavurduktan sonra ayıklayıp yıkadığımız bulgurları ilave ediyoruz. Tüm bu malzemeleri biraz pişiriyoruz, daha sonra suyu ekliyoruz. Yeşil mercimekler bu aşamada ilave ediliyor, diğer malzemelerle iyice karışsınlar diye birkaç kere tenceremizi karıştırıyoruz. Tuz ve biberini ilave edip tencereyi kapatıyoruz ve bekliyoruz. Esmer bulgur normal bulgurdan biraz daha uzun sürede pişiyor ama cok daha lezzetli ve sağlıklı.


Şimdiden afiyet olsun,


Sevgiler,
IŞIL

9 yorum:

Adsız dedi ki...

Amannn ne güzel pilav yapmış benim kızımmm,yanına fasulye turşusu koymuşş. Ellerine sağlık Işılım.Anne Işık

Adsız dedi ki...

Merhaba ışık ellerine sağlık güzel olmuş yeşil mercimekli pilavın. Bulgur pilavını severim. Bende bugün bir bulgur pilavı tarifi yayınladım Nesrin

Fatma dedi ki...

Işılcımm bu ne güzel yemek böyle..Bulgur pilavına bayılırım..Senin yaptığında eminim çok ama çok lezzetlidir. Cem çok şanslı yaa..Hepsinden yiyebiliyor..
Canım benim ellerine sağlık..
Öpüorum kocaman..

Adsız dedi ki...

Isilcim isabet oldu valla. Ben de tam annemi arasam da nasil yapiliyodu diye sorsam diyordum. Gerek kalmadi. Ellerine saglik

isil dedi ki...

Nihancim,
Insallah begenirsiniz canim, simdiden afiyet olsun. Normal bulgur kullaniyorsan suyunu biraz daha az koyabilirsin. Teyzem bulgurlarin uzerini kapatip 1 parmak gececek kadar su koyar hep.
Gorusmek uzere canim,

Adsız dedi ki...

Selam Isilcim,
Ellerine saglik nefis gorunuyor bulgur pilavin....Eminim tadi da harikadir...Biz de cok seviyoruz yesil mercimekli bulgur pilavini....

Gorusmek uzere,
Hande

Elif dedi ki...

Canim Isil,
Bulgur pilavin super olmus, balkabakli milkshake de muhtesem gorunuyor:) Bu site senle Fatma'nin sitesi olmus bakiyorum. Ellerinize saglik, mutlu yillar herkese.

Adsız dedi ki...

Ben de en kisa zamanda tadina bakmk istiyorummmm...

Tamer

Adsız dedi ki...

Ben de en kisa zamanda tadina bakmak istiyorummmm...

Tamer