6.11.2006

Hamsi Tava


Cumartesi arkadaşlarımızla çok güzel bir akşam geçirdik. Bol bol hamsimiz, salata çeşitlerimiz ve iki çeşit mısır ekmeğimiz vardı. Yemek sonrasında ise çay eşliğinde havuçlu kek.

Hamsi tava için;
  • balıkları ayıklayıp, üzerine tuz ekleyip suyunun süzülmesi için süzgeçte 15 dakika beklettim.
  • teflon bir tava kullandım. tavayı ıslatacak kadar fındık yağı kullandım. yağ iyice ısınınca mısır ununa buladığım balıkları resimdeki gibi dizdim.
  • balıkların rengi değişmeye başladıktan sonra bizim "döndürme tavası kapağı" dediğimiz, dümdüz bir kapak yardımıyla balıkları çevirip biraz da diğer taraflarını kızarttım. çevirme işlemini yaparken kapaktan güç alıp bir çorba tabağına tavadaki fazla yağı döktüm.
  • balıklar iyice kızarınca gene kapak yardımıyla yağını süzdüm ve tabağa aldım.


Bizim evdeki salata ustasının Tamercim olduğundan daha önce bahsetmiştim. Bize iki çeşit salata yaptı. Biri rokalı, diğeri ise marullu. Rokalı olanda kırmızı soğan, domates, taze nane, reyhan ve nar ekşisi, marullu olanda ise maydonoz, yeşil soğan, domates ve konserve mısır taneleri vardı. İkisi de gerçekten nefis olmuştu. Ellerine sağlık canım.

9 yorum:

Adsız dedi ki...

Işılım sen hamsiyi yumuk yumuk ellerinle ne güzel yerdin. Salatalar da çok güzel görünüyor.Tamerin ve senin ellerinize sağlık.Çok öpüyorum.

Damak Tadı dedi ki...

Işıl'cığım canım,öncelikel gözün aydın diyorum sana burdan..

Tatlım hamsiler tam karadeniz usülü olmuş ellerine sağlık canım benim.Salatalarda muhteşem görünüyorlar,ayy şimdi benimde canım çok istedi inan tatlım.Bizde hamsi yapıldığı zaman öyle 3 tabak olur mutlaka,miniklerde gelirler ve de çok severek yerler.(kardeşimin çocukları)

Tekrar ellerinize sağlık afiyetler olsun canım benim..Sevgiyle kal tatlı Işıl'ım benim,kocaman öpüyorum seni.

Beyhan dedi ki...

Işıl'cığım nasıl beğendim anlatamam canım.Tam ziyafet olmuş.Hamsi ve salata(lar) daha ne olsun.Tam da acıktığım ana denk geldi.Ben de mi yapsam hamsi acaba?
Ellerinize sağlık,afiyet olsun hepinize de:)

Fatma dedi ki...

Işılcımm ellerinize sağlık ikinizinde..Burdanda anlaşıldığı üzere siz bir elmanın iki yarısı gibisiniz Tamer'le:) Canım dilerim hep böyle mutlu günler yaşarsınız beraber..Bu balıklardan bizde istiyoruzzz canım..Ama beraber pişirelimde ben şu çevirme olayına tam olarak öğreneyim..
Öptüm şeker

isil dedi ki...

Gülcügüm,

Hamsiyi begendigine cok sevindim, senden bunlari duymak beni cok mutlu etti canim. Ben de yemeklerimizi tanitiyorum damat beye :) O da sevsin istiyorum bunlari.
Cok opuyorum canim. Islerinde kolayliklar dilerim.

isil dedi ki...

Beyhancigim merhaba,

Canim, guzel yorumun icin cok tesekkur ederim. Hamsiyi ben de cok severim, bir oturusta ekmeksiz yarim kilo hamsi yemisligim vardir.(iştahlıyımdır, maalesef) Eger yaparsan simdiden afiyet, bal seker olsun.
sevgiler

isil dedi ki...

Fatmacim,

Canim ben size de yapicam bundaaann. Hem de senin sevdigin gibi cok kizarmiss :)
Guzel dileklerin icin cok tesekkur ederim, hep beraber insallah efenim...
Optum cok.

Adsız dedi ki...

biz de isterükkk

anonymous değil fatihh

Elif dedi ki...

Ishilus,

Hamsi mukemmel, salatalar harika! Ellerinize saglik janim.. mucx